Hlavní obsah
Portál nabízí zájemcům edukační videa i elektronické publikace Foto: Radim Weiss

Vzdělávací portál EDULAM oslavil natočení jubilejního 100. videa

Online portál EDULAM, na kterém se zájemci mohou vzdělávat v oblastech marketingu, managementu nebo informačních a komunikačních technologií, oslavil jubilejní stý díl.

Portál nabízí zájemcům edukační videa i elektronické publikace Foto: Radim Weiss
Vzdělávací portál EDULAM oslavil natočení jubilejního 100. videa

122 hodin po dobu 15 měsíců, to je doba, kdy se vyučující Moravské vysoké školy Olomouc potili před kamerou při natáčení krátkých výukových videí. Ta jsou již od roku 2017 připravována v rámci projektu EDULAM.

Na webovém portálu si je mohou pustit nejenom samotní studenti vysoké školy, ale i široká veřejnost. V natáčecím studiu se doposud vystřídalo téměř 25 akademiků zabývajících se různými oblastmi od marketingu až po ekonomii, účetnictví či matematiku.

„Projekt EDULAM jsme spustili, abychom usnadnili našim studentům, ale i dalším zájemcům o témata jako je marketing či ekonomie přístup k informacím. S našimi studenty jsme hodně komunikovali o tom, jak se učí, co jim vyhovuje, co potřebují. Z jejich odpovědí bylo zřejmé, že často využívají edukační videa, která jsou jim doplňkem k odborným článkům, publikacím či skriptům. Takže jsme se rozhodli vytvořit vlastní vzdělávací obsah, kterému budeme věřit, který bude mít formu, která je pro studenty atraktivní a srozumitelná,” informovala Vladimíra Sedláčková, náměstkyně ředitele MVŠO.

Z dat o návštěvnosti portálu je zřejmé, že velké vytížení portál hlásí ve zkouškovém období či v době před státními závěrečnými zkouškami. Je patrné, že EDULAM navštěvují studenti MVŠO a studenti jiných vysokých škol nejen z České republiky, ale i Slovenska. V neposlední řadě portál navštěvují i studenti středních škol, kteří se pomocí EDULAMu mohou připravovat na přijímací zkoušky nebo se seznamují s náročností studia na VŠ.

A jak natáčení vnímají sami akademici? „Natáčení je pro mě výzva, nová zkušenost. Před kamerou se cítím sám. Když přednáším, tak jsem se svými studenty, chodím mezi ně, kladu dotazy, vidím, jestli tomu rozumí, jestli je něco zajímá. To vše ve studiu nemám. Je potřeba to zkoušet, postupem času se vyladí chyby, které při natáčení děláte. První video jsme natáčeli asi 3,5 hodiny, dnes jsme natáčeli čtyři videa zhruba hodinu,” uvedl Michal Menšík z ústavu podnikové ekonomiky.

Přínos výukového portálu EDULAM je tedy téměř hmatatelný i ze strany akademiků v tom, že se na něm učí a zlepšují se nejen studenti a široká veřejnost, ale i samotní tvůrci výukových videí.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků