Hlavní obsah
Největší počet cestujících mezi Kralupami a Prahou přepraví soupravy City Elefant, které na trase pendlují povětšinou ve zhruba půlhodinovém taktu. Foto: Martin Tlustý

Výluka Negrelliho viaduktu nasměruje vlaky od Kralup na Masarykovo nádraží přes libeňskou Balabenku

Od úterý 4. července bude probíhat traťová výluka pražského Negrelliho viaduktu. Vlaky od Kralup pojedou na Masarykovo nádraží odklonem, ty od Kladna budou končit ve stanici Praha – Bubny, resp. na slepé koleji hned vedle stanice metra Vltavská (C), kde lze rovněž přestoupit na tramvaj.

Největší počet cestujících mezi Kralupami a Prahou přepraví soupravy City Elefant, které na trase pendlují povětšinou ve zhruba půlhodinovém taktu. Foto: Martin Tlustý
Výluka Negrelliho viaduktu nasměruje vlaky od Kralup na Masarykovo nádraží přes libeňskou Balabenku

Ve čtvrtek 8. června začala rekonstrukce známého pražského Negrelliho železničního viaduktu z roku 1850 o délce 1110 metrů. Od úterý 4. července bude železniční doprava na viaduktu dlouhodobě vyloučena, a to z důvodu jeho velmi zásadní revitalizace.

Sanováno bude všech 99 mostních oblouků z pískovcových i žulových kvádrů, jakož i z cihel. Žulové kvádry jsou podle předběžných sond ve velmi dobrém stavu s výjimkou těch na Štvanici, kde se neblaze projevily povodně. Poněkud hůře jsou na tom prý ale převážně cihlové oblouky zejména kolem autobusového nádraží na Florenci.

Náklady rekonstrukce se budou pohybovat kolem 1,5 miliardy Kč. Instalace moderní sdělovací i zabezpečovací techniky a obnova napájecích trolejí zabezpečí podstatně vyšší bezpečnost provozu. Po obnovení provozu by z Masarykova nádraží měly vlakové soupravy odjíždět až rychlostí 60 km/h.

Pokud vše půjde dobře a po odstranění svrchních vrstev pilířů nebudou pod těmito zjištěna žádná fatální poškození, měla by celá revitalizace stošedesátiletého viaduktu trvat předběžně odhadovaných 26 měsíců.

Mezinárodní rychlíky z Německa budou po zastavení na nádraží Holešovice standardně pokračovat na Hlavní nádraží. Soupravy City Elefant a rychlíky od Ústí nad Labem místo průjezdu malou holešovickou zastávkou zastaví přímo na nádraží Holešovice, kde je možnost přímého přestupu na autobus, metro (C) i na tramvaj. Vlaky jinak dále budou pokračovat odklonem o délce 2,5 km přes libeňskou výhybnu na Balabence. Čas příjezdu na Masarykovo nádraží se tak prodlouží o zhruba 5-6 minut.

Spěšný motorový vlak Luna Sp1650 vypravovaný z Loun, který mj. staví v Kralupech, nebude výslovně do centra pokračovat a svoji cestu ukončí ve stanici, resp. nádraží Holešovice, odkud se bude také vracet jako Sp1651 do své domovské stanice. Pouze do Holešovic a zpět bude rovněž jezdit také City Elefant (Os 6904)!

Z důvodu dodržení jízdního řádu bude většina vlaků z Masarykova nádraží do odvolání vypravována o přibližně 6 minut dříve, a tak se k odjezdu určitě dostavte o minimálně 10 minut napřed. Celá šestice regionálních vlaků (Os 9608, 9610, 9612, 9618) však bude odjíždět už od 12 minut dříve, a tak už raději choďte napřed hned o celou čtvrthodinku.

Ranní regionální soupravy ve směru z Masarykova nádraží na Kralupy budou pro nedostatečnou kapacitu výhybny na Balabence muset jezdit rovněž úvratí přes Libeň. Zde se nebude nastupovat ani vystupovat, avšak strojvedoucí si pouze přejde na druhý konec soupravy a poté zamíří směr nádraží Holešovice a poté již obvyklou trasou.

Vedoucí pracovníci zaměstnanci Českých drah a Správy železniční dopravní cesty se předem omlouvají všem cestujícím za případné nepohodlí, které s touto stavebně náročnou rekonstrukcí, a to zejména během horkých letních měsíců, může nechtěně nastat.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků