Hlavní obsah
Ostrava 2.2.2017 Průzkum veřejného mínění na téma Dopravní podnik Ostrava. Ing. Daniel Morys, MBA,předseda představenstva a ředitel DPO, M. Chovanec, Foto: Josef Zajíc

Většina dotázaných v průzkumu doporučila služby ostravského dopravního podniku

Dopravní podnik Ostrava provedl v prosinci loňského roku ve spolupráci s agenturou Respond rozsáhlý průzkum veřejného mínění zaměřený na vnímání své značky a nabízených služeb. Z oslovených lidí 88 procent respondentů doporučuje používat městskou hromadnou dopravu v Ostravě.

Ostrava 2.2.2017 Průzkum veřejného mínění na téma Dopravní podnik Ostrava. Ing. Daniel Morys, MBA,předseda představenstva a ředitel DPO, M. Chovanec, Foto: Josef Zajíc
Většina dotázaných v průzkumu doporučila služby ostravského dopravního podniku

Průzkum přinesl zajímavé výsledky v řadě zkoumaných oblastí. Osm set respondentů odpovídalo na dotazy především z oblasti přepravních návyků, tarifu, nabídky spojení a kvality poskytovaných služeb.

„Naší cestující jsou důvodem naší existence, a proto chceme prostřednictvím takových průzkumů znát jejich názory,” sdělil na informační schůzce ve čtvrtek 2. února Daniel Morys, předseda představenstva a ředitel Dopravního podniku Ostrava a. s.

Podle tiskového mluvčího DPO Ing. Miroslava Albrechta bylo v průzkumu výrazně pozitivně hodnoceno sloučení tarifních zón na území města - Jedno město, jedna zóna. Dále respondenti dobře hodnotili novinky v podobě platby jízdného kartou nebo informace o vozidlech na zastávkách.

Více než polovina z dotázaných využívá MHD denně. Nejčastější důvod k cestování linkami MHD je dojížďka do zaměstnání nebo za nákupy a službami. V porovnání s předchozími průzkumy z let 2004 a 2009 však vyplynula stagnace v celkovém vnímání Dopravního podniku Ostrava.

Ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys spolu s technickým náměstkem Martinem Chovancem také informovali, že DPO skončí do roku 2020 s provozem dieselových autobusů. Naznačili plán obnovy vozového parku. 

„V současné době provozuje Dopravní podnik Ostrava 284 autobusů, to je téměř polovina celkového počtu vozidel v evidenčním stavu. Vozový park autobusů již dnes čítá 105 autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a zbylý počet dieselových autobusů bude do budoucna nahrazován elektrobusy a trolejbusy s alternativním pohonem na baterie,” informoval Daniel Morys.

V cílovém roce 2020 si Dopravní podnik Ostrava v provozu vystačí pouze s nízkoemisními a elektricky poháněnými vozidly. Připravuje se první linka s elektrobusy, která bude jezdit na lince Ostrava - Svinov - Klimkovice. V přípravě je výstavba CNG plnící stanice v areálu dopravního terminálu v Hranečníku.

„Elektro mobilita v oblasti dopravy nebo v nízkoemisním pojetí je jednoznačně naší strategií. Rozhodli jsme se dělat konkrétní kroky. V tuto chvíli běží tendr na trolejbusy, vypsali jsem tendr na elektrobusy. Plán, který prezentujeme, je v běhu. Jinými slovy. Neříkáme, že to budeme dělat, my to už děláme,” dodal Daniel Morys.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků