Článek
V rámci preventivní kampaně Dialogu Jessenius Ruce na prsa byl v OC Černý Most oficiálně otevřený edukativní stánek, na kterém si ženy na speciálním fantomu mohou vyzkoušet nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.
Každá z dívek a žen, které stánek během jeho třináctidenního působení v OC Černý Most obdrží navíc kromě užitečných a praktických rad, také bonus v podobě slevových kupónů do vybraných obchodů.
V obchodním centru Černý Most je stánek umístěný v prostorách Central Plaza u prodejny New Yorker denně od 11. do 19. hodin až do 6. října.
O kampani Ruce na prsa:
Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro 7000. “Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“
Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.
V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu, podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.
S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizací pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.