Hlavní obsah
Ostrava 14.6.2017 Kolejový absorbér hluku. Na výstavě Czech Rail Days Ostrava 2017. Foto: Josef Zajíc

Prázdniny s projektem tiché tramvajové tratě na mostech v Ostravě

Statutární město Ostrava ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava po dobu letních prázdnin realizuje pilotní projekt tiché a zelené tramvajové tratě na frýdlantských mostech, tedy od tramvajové zastávky Náměstí republiky po zastávku Karolina.

Ostrava 14.6.2017 Kolejový absorbér hluku. Na výstavě Czech Rail Days Ostrava 2017. Foto: Josef Zajíc
Prázdniny s projektem tiché tramvajové tratě na mostech v Ostravě

Do stávajících kolejí nejvytíženější tramvajové trati v Ostravě bude aplikována zcela nová a unikátní česká technologie tlumení hluku a vibrací kolejových vozidel od firmy Brens Europe a. s.

„Společnost Brens Europe je z Plzně. Jsem autorem tohoto řešení. Přes třicet let se zabývám kolejemi na železnici a zhruba deset let vývojem absorbérů hluku. To, čím se zde prezentujeme, je unikát, který se používá v kolejích železnic, ale v tramvajových kolejích bude zkušebně položen právě v Ostravě,” informoval Jan Eisenreich z firmy Brens Europe.

Kolejové absorbéry hluku s funkcí retence vody jsou vyráběny pouze z recyklovaných materiálů z automobilového průmyslu. Povrch kolejových absorbérů je opatřen živou vegetací, nejčastěji použitím rozchodníků, trávou nebo umělou trávou. Všechny varianty zachovávají velmi dobré absorpční vlastnosti a umožňují odpařování vody v městském prostoru. Tím dochází ke zlepšení městského klima, snižuje se prašnost a přehřívání ulic a bulvárů.

„Absorbér bude instalovaný do konce prázdnin na frýdlantských mostech na ulici 28. října, mezi tramvajovými zastávkami Náměstí Republiky a Karolina. To místo jsme vybrali proto, že je to velmi exponované místo v kopci a lidé kolejový absorbér hluku uvidí v praxi. Přispívá k lepší absorpci vody v krajině. Současně pomáhá lapat prach díky tomu, že bude osázen rostlinami, živou trávou či umělým trávníkem. Kolejový absorbér hluku bude v pilotním projektu umístěn na 135 metrech v ceně 5,3 miliónu korun a bude instalován jako první v České republice mezi tramvajové koleje,” dodal k projektu JUDr. Lukáš Semerák, člen rady města Ostravy zodpovědný za dopravu a dopravně správní činnosti.

Pilotní projekt kolejových absorbérů hluku s funkcí retence vody mezi frýdlantskými mosty a zastávkou Karolina umožní provozní ověření funkčnosti tohoto protihlukového opatření.

Získané zkušenosti a dosažené výsledky povedou k optimalizaci v dalším směřování humanizace tramvajových tratí v Ostravě, zlepšování životního prostředí zastavěné industriální krajiny a přizpůsobení se globálním klimatickým změnám.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků