Hlavní obsah

Opava hlásí změny po ukončení nouzového stavu

Novinky, Redakce Novinky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedělním ukončením nouzového stavu dochází v Opavě k několika změnám. Končí činnost krizového štábu, rozvozy obědů či nákupů pro potřebné či distribuce roušek. Končí i parkování zdarma v zónách placeného stání.

Článek

I nadále platí omezený volný pohyb v budovách magistrátu, občané zde budou mít přístup pouze po předchozí rezervaci.

„Chci poděkovat všem, kdo pomohli koronavirovou pandemii zvládnout, byť osobně si myslím, že úplně vyhráno ještě není. Děkuji jak lidem pracující v první linii, od zdravotníků přes řidiče MHD, pracovníky krizového štábu, prodavačky, hasiče, policisty, členy Českého červeného kříže a dalších dobrovolnických organizací, zaměstnance Technických služeb až po vojáky. A děkuji všem Opavanům, kteří se zachovali naprosto úžasně a disciplinovaně. Šili pro potřebné roušky, pomáhali, chovali se příkladně. Moc jim za to děkuji,“ řekl primátor Opavy Tomáš Navrátil.

K jakým změnám tedy od pondělí dojde? S ukončením nouzového stavu končí i telefonní a e-mailové linky krizového štábu. Ukončen bude i provoz tzv. jídlolinek, prostřednictvím kterých si potřební občané mohli objednávat dovoz obědů a nákupy jídla a drogerie. Ruší se i distribuce roušek, které město rozváželo zejména seniorům či nemocným.

S ukončením nouzového stavu se muselo zrušit parkování zdarma v parkovacích zónách. Vláda o zrušení rozhodla počátkem května, vedení radnice pak rozhodlo, že se parkovné nebude vybírat do konce nouzového stavu.

Provoz MHD se od pondělí 18. května vrací do běžného provozu s tím, že nebudou obsluhovány trolejbusové linky 202, 204, 205 a 210, využívané především žáky a studenty. Od 1. července pak budou platit běžné letní jízdní řády.

I nadále platí omezení volného pohybu klientů po budovách magistrátu, očekává se, že tomu tak bude po dobu zhruba jednoho týdne. Pokud je to možné, úředníci prosí o upřednostňování písemného, elektronického či telefonického kontaktu.

Veřejnost do budov magistrátu bude vstupovat jen na základě on-line objednávky nebo telefonicky, písemně či elektronicky domluvené osobní návštěvy s konkrétním zaměstnancem úřadu. Klient bude vyzvednut u vstupu do budovy zaměstnancem úřadu a po provedení potřebných úkonů bude zaměstnancem odveden k východu z budovy. V případě platby na pokladně bude klient taktéž doprovázen zaměstnancem.

Před vstupem do budovy musí podepsat čestné prohlášení, že nemá příznaky onemocnění covid-19. Vstup zjevně nemocným nebo lidem bez roušky nebude umožněn.

Reklama

Výběr článků

Načítám