Hlavní obsah
Vedení Bohumína jednalo s řediteli zdejších velkých podniků. Foto: Pavel Čempěl

Bohumínským firmám se daří, budou nabírat zaměstnance

Ředitelé zdejších podniků usedli v minulých dnech ke kulatému stolu s vedením Bohumína, Rychvaldu i Dolní Lutyně. Mimořádným hostem setkání byl také vládní zmocněnec pro Moravskoslezský a Ústecký kraj Jiří Cieńciała. Na jednání se hovořilo jak o společné spolupráci, tak problémech.

Vedení Bohumína jednalo s řediteli zdejších velkých podniků. Foto: Pavel Čempěl
Bohumínským firmám se daří, budou nabírat zaměstnance

Jedním z nich je například obchvat silnice I. třídy I/67 ve směru Bohumín - Karviná. „Absence obchvatu nás kvůli složité dopravní situaci poměrně trápí, a proto je pro nás vznik této komunikace nesmírně důležitý, plně ho podporujeme,“ uvedl Roman Sikora, generální ředitel Viadrusu.

Firmy i zástupci obcí se spolu s vládním zmocněncem shodli na podpoře obchvatu I/67 - Bohumína, Dětmarovic i Karviné. „Ředitelství silnic a dálnic uvolní finance na zpracování studie. Zástupci dotčených měst budou spolu s projektanty hledat úsporná řešení. Studie bude hotova ještě letos,“ sdělil starosta Bohumína Petr Vícha.

Bohumínským podnikům se podle zpráv ze setkání daří. Realizují nebo připravují investice, které přinesou nová pracovní místa. Miliardovou investici například dokončuje Rockwool, výrobce kamenné izolační vlny. Díky ní bude z bohumínského závodu nejmodernější centrum na světě a přinese postupně desítky nových pracovních míst.

„Vstřícnost města při vyřizování potřebných formalit nám pomohla urychlit celý proces modernizace. Bez této podpory a vzájemné spolupráce by realizace byla mnohem těžší. Dokonce i naše dánská matka pochopila, že i na úrovni samospráv může spolupráce fungovat,“ řekl na setkání Peter Kriško, finanční manažer společnosti Rockwool.

Bohumínský výrobce kotlů Viadrus zase plánuje uvést na trh kotle na míru pro trh západní Evropy a také pro nové výzvy kotlíkových dotací. Podobně jako Rockwool bude nabírat nové zaměstnance. „Stavíme nové logistické centrum. Současné skladovací prostory už nedostačují, plánujeme navýšení o dalších 60 lidí,“ prozradil Roman Sikora.

Novou linku za několik miliard korun plánuje v rámci svého rozvoje Bonatrans. Firmě se podařilo za pomoci státních dotací za posledních sedm let snížit v bohumínském areálu o 50 procent emise. Teď společnost pracuje na projektování nové linky za několik miliard korun. V provozu by mohla být už za tři roky a přinese 150 nových pracovních míst. Železárny ((MS Utilities & Services) ještě rozvíjejí dohodu s městem a projektují nové parkoviště v Revoluční ulici. Plochu po tom původním město odkoupí a zrevitalizuje.

„Naplňuje nás optimismem, že se bohumínským firmám daří, že se nechystají propouštět a naopak budou díky investicím nabírat nové lidi. Jsme připraveni jim nabídnout administrativní pomoc a spolupracovat na společných projektech jako je třeba výsadba izolační zeleně nebo ochrana ovzduší. Dokud budou fungovat, tak jsou zárukou toho, že naši obyvatelé budou mít práci. A my se zase postaráme o to, aby se jejich zaměstnancům v Bohumíně dobře žilo,“ uzavřel Petr Vícha.

Dodal, že ve 22tisícovém Bohumíně je téměř 16 tisíc pracovních míst.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků