Článek
Pravý sektor chystá úderný prapor pro východ Ukrajiny
Vůdce ukrajinských pravicových radikálů Dmytro Jaroš, který stojí v čele Pravého sektoru, organizuje na východě Ukrajiny speciální prapor Donbas. Ten má dbát na veřejný pořádek a čelit aktivitám proruských separatistů, oznámil Jaroš na tiskové konferenci v Dněpropetrovsku. Oddíl má mít kolem 800 mužů. [celá zpráva]
Karlovarský hejtman a poslanec Novotný si ponechá obě funkce
V rozporu s požadavkem vedení sociální demokracie si karlovarský hejtman a současně poslanec Josef Novotný (ČSSD) ponechá obě funkce. Oznámil to ve čtvrtek ráno na jednání karlovarského krajského zastupitelstva. Nenapodobí tak jihomoravského hejtmana Michala Haška, který ve středu oznámil, že se vzdá poslaneckého mandátu. Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka hejtmanovo rozhodnutí kritizoval. [celá zpráva]
Praha chce kvůli dostavbě Blanky další arbitráž
Hlavní město chce kvůli dostavbě tunelu Blanka zahájit další arbitrážní spor. Na soud se hodlá obrátit kvůli požadavku společnosti Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby a od ledna požaduje vyplacení 145 miliónů korun. [celá zpráva]
Banky nemusejí vracet poplatky za správu úvěrů, potvrdil Nejvyšší soud
Ve sporu o poplatky za správu úvěrů se Nejvyšší soud postavil na stranu bank. Smlouvy s klienty nemusí obsahovat přesný výčet služeb, které poplatek zahrnuje, uvádí sjednocující stanovisko NS. Justice také nemůže přezkoumávat přiměřenost konkrétního poplatku, uvedl mluvčí soudu Petr Knötig. [celá zpráva]
Bratr britské vévodkyně Camilly tragicky zahynul
Mark Shand, bratr vévodkyně Camilly, manželky následníka britského trůnu prince Charlese, podlehl v USA zraněním hlavy, která si přivodil při pádu v New Yorku. Camilla, princ Charles a další členové rodiny jsou prý zdrceni. [celá zpráva]
K vyzvednutí potopeného trajektu musí dát souhlas rodiny obětí
Jihokorejští záchranáři se pomalu dostávají ke čtvrté palubě potopeného trajektu, kde by se mělo nacházet největší množství obětí. Zatím jich v kalné vodě v útrobách lodi vylovili 162. Pohřešováno je stále 140 osob. Naděje, že by se někdo zachránil ve vzduchových kapsách, je téměř nulová. [celá zpráva]
Češi platí za vraky ze Západu, a myslí si, že mají super auta
Češi platí za vraky ze Západu, které tam už nikdo nechce. Ojetiny na hranici životnosti mají totiž během čtyř pěti let „nalítáno“ až 400 tisíc kilometrů. Do ČR je dovozci tahají ve velkém z aukcí. Přetočí jim tachometry až na hranici ještě akceptovatelných sto tisíc kilometrů a na oko omladí interiér a karosérii. [celá zpráva]