Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Milan Haluška

Janeba: Fabia musí být tak rychlá, jako je hezká

V listopadu loňského roku vyjel z továrny první vůz Fabia WRC. V noci, za absolutního utajení, proběhl první test. Následovaly desítky dalších. Ve čtvrtek v Trieru, nejstarším německém městě, od římské katedrály Porta Nigra vyrazil nemladší vůz šampionátu automobilových soutěží vstříc prvním kilometrům mezi elitou.

Ilustrační foto Foto: Milan Haluška
Janeba: Fabia musí být tak rychlá, jako je hezká

"Je to hodně syrové. Ale i tak jsme udělali správný krok. Ostrá erzeta je něco jiného než test," rozjímal Pavel Janeba, manažer Škody Motorsport. V novém voze je celá řada věcí, které bude třeba vylepšit. V pěti typech, které jsou momentálně pojízdné, je motor z octavie třetí evoluce. Až v lednu, kvůli homologaci, dostane Fabia WRC svůj vlastní.

"Každý říká, jaké máme pěkné auto. Nepřeji si nic jiného, než aby jezdilo tak rychle, jak je hezké," usmál se Janeba. Je mu jasné, že vývoj nebude jednoduchý. "Klidně se v určitých věcech můžeme dostat do slepé uličky. Ale je třeba se s tím poprat."

Nové vozy středem zájmu

Hřálo ho u srdce, že před stanovištěm týmu Škoda Motorsport v servisní zóně bylo pořád plno. Všichni chtěli alespoň pohledem spočinout na nových strojích mladoboleslavského týmu. A nebyli to jen příznivci české značky. Zvědavá byla i konkurence, mechanici v rudých kombinézách od Peugeotu nebo modrých od Subaru.

Cílové rampy se však Škoda Fabia WRC při premiéře v mistrovství světa nedočkala. Stejně jako Octavia před čtyřmi a půl lety. Jenže ty tehdy vlastně ani neodstartovaly. Teď nové vozy rozhodně oslnily vzhledem a celý tým naplnily vírou v hvězdnou budoucnost.

Začínají testy na Finskou rallye

"Problémy, které naše auta vyřadily, se v testech neobjevily. Srovnali jsme se s konkurencí. Víme, kde stojíme," zhodnotil premiéru Petr Kohoutek, ředitel týmu. "Na některých úsecích rychlostních zkoušek jsme byli stejně rychlí jako třeba Burns. Teď budeme data analyzovat, abychom zjistili, proč tomu tak není v průběhu celé erzety, respektive soutěže," přemítal Kohoutek.

Jeho tým má k dispozici data z vozů ze tří dnů soutěže. Jeden den z vozu Auriola, dva od Gardemeistera. "Samozřejmě jsem si přál dojet do cíle. Přáním se meze nekladou... My však nejprve musíme zúročit zkušenosti," usmál se Kohoutek. Bude mít napilno. Už v úterý začíná optimalizační test na Finskou rallye.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků