Hlavní obsah

Fabie v Německu skončily

Novinky, Radek Malina (Trier)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

TRIER

Nezdarem skončila premiéra vozů Fabia WRC v mistrovství světa - Německé rallye. Tým Škoda Motorsport se musel už v pátek smířit s vyřazením Francouze Auriola, kterého zradil rozvodový řemen, v sobotu se pak se soutěží rozloučil i Toni Gardemeister, jemuž nevydržela hnací hřídel pravého zadního kola, které se později zablokovalo, což znamenalo konec nadějím.

Foto: Jana Bečková

Výhled na Brdy

Článek

"Moc mě mrzí, že jsem soutěž nemohl dokončit, neboť celý tým vynaložil v přípravě mnoho práce," posteskl si Gardemeister. Už v 8. a 9. rychlostní zkoušce hodně ztratil a propadl se z dvanáctého místa na třinácté, neboť zvolil špatné pneumatiky.

Na jedenáctém měřeném úseku poškodil tlumiče a ztratil přes deset minut, takže se propadl až na 26. místo. Další rychlostní zkoušku zvládl jako třináctý nejrychlejší, ale při obávané erzetě ve vojenském prostoru Baumholder dlouhé 34 km. Napřed odešla hnací hřídel pravého zadního kola, Toni však pokračoval jen s náhonem přední nápravy.

Krestova životní jízda

Když se zablokovalo kolo, bylo nemožné dojet do servisu a Gardemeister musel vůz odstavit mimo trať. "Zachytil jsem o obrubník," přiznal pilot. "Tahle soutěž nám hodně dala. Viděli jsme, že auto umí být hodně rychlé. Získali jsme spoustu informací, které jsme potřebovali," vykládal mladý jezdec.

V životní formě jede Německou rallye Roman Kresta s Peugeotem WRC 206 z francouzského týmu Bozian Racing. Neskutečně se dokázal oklepat z hrozivého karambolu při čtvrtečním shakedownu, kdy skončil v kotrmelcích. Po pátečních sedmi rychlostních zkouškách byl sedmý. V sobotu zářil od samého začátku. Čtvrtým místem v 8. erzetě překonal své maximum z Monte Carla v loňském roce, kde dojel v jedné z rychlostních zkoušek pátý.

Na jedenáctém měřeném úseku zajel druhý nejlepší čas, když zaostal jen za Markko Märtin s Focusem. Na patnácté erzetě dojel čtvrtý, šestnáctou erzetu pak vyhrál. "Byl to extrémně náročný, ale vydařený den. Nechci aby to znělo divně, ale v některých úsecích jsem měl pocit, že jsem pomalý," říkal Kresta, jemuž patří průběžně jedenácté místo.

Pokračuje jen Kopeckého Octavia

"Jel jsem uvolněně a vše mi vycházelo podle mých představ. Důležité byla si správně rozvrhnout tempo a rytmus, optimalizovat brždění na betonu i na asfaltových sekcích s maximálním důrazem na zachování maximální efektivity zvolených pneumatik. Celý den nám navíc velmi pomohly poslední vývojové vzory pneumatik Michelin i rady jejich techniků ve spolupráci s odborníky přímo z Peugeot Sport," radoval se Kresta, který vstoupil do dějin českého motoristického sportu, neboť podobný husarský kousek se dosud žádnému českému pilotovi nepodařil.

V čele soutěže je Sébastien Loeb s Citroënem Xsara WRC, obhájce loňského vítězství o 5,5 vteřiny před Grönholmem. Český pilot Jan Kopecký se Škodou Octavia WRC ze Škoda Matador týmu je na 24. místě.

Reklama

Související témata:

Související články

Fabie WRC jedou v druhé desítce

Fabie WRC, nové zbraně týmu Škoda Motorsport, se při premiéře v seriálu mistrovství světa - Německé rallye - drží v druhé desítce. Fin Toni Gardemeister...

Auriol s Fabií odstoupil, nevydržel motor

Francouz Didier Auriol se s Fabií WRC při její premiéře v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích cíle nedočká. V pátek večer v průběhu sedmé...

Výběr článků

Načítám