Land Rover Defender bude vyráběn snad až do roku 2008. Pak přijde nová generace, která by snad měla být mnohem civilnější. Jenže to znamená, že všichni zájemci o tvrdý teréňák, který je spolehlivý, jednoduchý a v terénu neporazitelný budou mít smůlu. Uvidíme. Zdá se totiž, že Land Rover bude dál vyrábět tuto generaci, a to minimálně pro vojenské účely.

Motor má common-rail

Pro rok 2007 však připravil novinky, které v celé historii modelu nemají obdoby. Model dostal jako pohonnou jednotku moderní vznětový čtyřválec se systémem common-rail s výkonem 90 kW. Maximální točivý moment 360 N.m vrcholí ve 2000 ot./min, ale 315 N.m je k dispozici od 1500 do 2700 ot./min. Motor splňuje emisní legislativu Euro 4. Jak je znát z poměru objemu (2,4 l) a výkonu, tohle je i přes vstřikování firmy Denso stále ten klasik, zaměřený především na sílu, než na výkon. Základem je litinový blok s hliníkovou hlavou válců. K němu je nově připojen moderní turbodmychadlo Garrett s proměnlivou geometrií turbínové mříže. K motoru je připojena nová šestistupňová převodovka s lepším odstupňováním. Navíc snižuje ztráty a spotřebu motoru.

Vzadu už se nesedí bokem

V interiéru budou noví majitelé překvapeni přístrojovou deskou. Ta je velmi moderní a svou konstrukcí přispívá k větší pohodě v kabině. Především se vylepšila ventilace. Není tajemstvím, že ve starém defenderu často nestačila. Nyní jsou ve středu celkem čtyři výstupy vzduchu, ale po stranách nenajdeme žádný. Hodně zajímavé je také uspořádání sedadel. Sklopné podélné lavice zmizely. Nově je totiž třetí řada sedadel čelem ke směru jízdy. Sedadla jsou však stále sklopná k bohu, aby bylo možné převést dost nákladu.