Sedan Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd 1350 kilometrů. Těchto hodnot je dosaženo úpravou motoru 1.9 TDI (77 kW) s filtrem pevných částic.

Neobvykle vysoké účinnosti dosáhli konstruktéři úpravou softwaru řídicí jednotky, což třeba dovolilo i snížit volnoběžné otáčky. Řídicí jednotka TDI motoru také dokáže předávat doporučení k zařazení převodového stupně na obrazovku.

Na měkkých gumách neušetří

Automobil byl také poněkud upraven po aerodynamické stránce. Má o 15 mm nižší světlou výšku, jsou předělány některé detaily, jako je mřížka chladiče či nové kemy nárazníku.

Také na pneumatkách se nešetřilo - maximálního snížení valivého odporu bylo dosaženo použitím nízkoodporových pneumatik s rozměrem 205/55 R16 91H jejichž tlak při částečném zatížení byl zvýšen o 0,4 baru.