Hlavní obsah
Režisér rakouského představení Stanislav Moša (v tmavém s brýlemi) při děkovačce se scénografem Christophem Weyersem (hnědá vesta) a vedle něj stojícím Gedeonem Burkhardem. Foto: Miroslav Homola, Právo

Vídeňská jízdárna tleskala brněnskému kumštu

Necelá tisícovka diváků odměnila herecké výkony protagonistů muzikálu Heidi, jehož premiéra se uskutečnila ve středu večer v někdejší Dvorské jízdárně ve Vídni. Hala, která je součástí někdejších kasáren na Náměstí Marie Terezie v samém centru Vídně se používá jako divadelní sál komplexu MuseumQuartier (MQ) a zaplnit takto obří prostor pro 1200 lidí se považuje za velký úspěch. Už i proto, že v zadních řadách by stejně diváci spíše než divadelní kukátko potřebovali slušný dalekohled.

Režisér rakouského představení Stanislav Moša (v tmavém s brýlemi) při děkovačce se scénografem Christophem Weyersem (hnědá vesta) a vedle něj stojícím Gedeonem Burkhardem. Foto: Miroslav Homola, Právo
Vídeňská jízdárna tleskala brněnskému kumštu

Potlesk však nepatřil pouze německým či rakouským hercům, mezi kterými je i u nás dobře známý Gedeon Burkhard, představitel detektiva ze seriálu Komisař Rex, který si zahrál i v řadě filmů. Z těch českých lze uvést Lídu Bárovou či Šípkovou Růženku. Tleskalo se i tvůrčímu týmu, který muzikál o dívence s láskou k domovině ve švýcarských Alpách, která pomůže k zázračnému uzdravení ochrnuté německé kamarádce, pomohl zrealizovat. Zkušení divadelníci si sice hodně věcí předem připravili na domovské scéně Městského divadla v Brně, ale finální několikadenní přípravy se odehrávaly až ve Vídni.

„A bylo to hodně hektické. Pro všechny. Od kulisáků, techniků, scénografa Christopha Weyerse, kostýmní výtvarnici Andreu Kučerovou, choreografku Anetu Majerovou, Karla Cóna, který připravoval hudební aranžmá, Daniela Kalouska, který muziku s brněnským orchestrem jako dirigent nahrál a mixoval až po režiséra Stanislava Mošu, který to všechno řídil,“ prozradil asistent režie Karel Škarka.

Příčinou zjevné předpremiérové nervozity byla zřejmě skutečnost, že v Rakousku, Německu a Švýcarsku velmi dobře známý pohádkový příběh ve Vídni asi před rokem jako naprostý propadák představila jiná německá produkce. „Je to zrovna ten typ představení, ve kterém lze sklouznout z romantické a pohodové podívané do trapného výsledku, za který se pak stydí jak herci, tak diváci. A to si zřejmě ten nový tým, který si nás v Brně našel, uvědomoval jako určité riziko,“ vysvětlil Škarka.

Brňanům s jejich už i v zahraničí velmi dobře známou „muzikálovou školou“ se, jak dosvědčoval nejen potlesk, podařilo dobře zaujmout a pobavit. „Po představení se totiž ukázalo, že mezi diváky je i významný švýcarský producent, který nám přišel gratulovat s tím, že přiletěl jen kvůli tomuto provedení, které by, kdyby nestálo za nic, v tichosti opustil a odešel. O Heidi má tak mimo Švýcarsko a Německo zájem i Jižní Korea či Tchaj-wan, jejichž produkce se po představení ohlásily rovněž. I když si zatím moc nedokážu představit, jak Heidi bude zpívat o své lásce k horám korejsky. Ale samozřejmě, že nás takový zájem potěšil,“ řekl Právu po představení režisér Moša.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků