Tom Cruise se chystá natáčet v kosmu. S pomocí NASA i Muska

Tom Cruise má šanci se stát prvním hercem, který bude natáčet ve vesmíru. Na přípravě dobrodružného akčního filmu, který by se natáčel mimo Zemi, spolupracuje s americkou aerokosmickou firmou SpaceX podnikatele Elona Muska a americkou kosmickou agenturu NASA. Uvedl to server Deadline a potvrdila NASA.

Foto: NASA

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS)

Ředitel NASA Jim Bridenstine na Twitteru uvedl, že se film bude natáčet na kosmické stanici ISS: „NASA je vzrušena, že bude pracovat s Tomem Cruisem na palubě Mezinárodní vesmírné stanice! Potřebujeme populární média, aby inspirovala novou generaci techniků a vědců, kteří by realizovali ambiciózní plány NASA.“

Projekt je ale zřejmě teprve na počátku, server Deadline uvedl, že zatím do něj nevstoupilo žádné filmové studio.

Časopis Forbes upozorňuje, že příprava takového snímku nebude nijak snadná. Nejenže bude nutná dohoda s dalšími stranami využívající ISS, tedy především s Ruskem, ale bude také nutné, aby do té doby už byla kosmická loď SpaceX Crew Dragon schválena pro lety s posádkou. To se zatím nestalo a USA stále využívají ruské sojuzy.

X AE A-12 Musk. Miliardář oznámil že mu zpěvačka Grimes porodila syna

Koktejl

Nyní 57letý Cruise bude muset – podobně jako kosmičtí turisté, kteří si cestu museli zaplatit ze svého – prodělat kompletní výcvik astronauta, který není nijak jednoduchý. Po absolvování nezbytných zdravotních prohlídek zabere asi dva roky.

Foto: CinemArt

Tom Cruise

Jeho součástí je kompletní vojenský výcvik přežití ve vodě a také zvládnutí stavu beztíže. Ten zažívají budoucí astronauté při volném pádu letadla po dobu asi dvaceti sekund. Stroj pak opět vystoupá nahoru a opakuje střemhlavý let. Opakuje se to čtyřikrát za sebou.

Nad Českem létají Muskovy „hvězdné vláčky”. Natočili jsme je

Cruise sice podle Forbesu vypadá, že je v dobré kondici, ale přece už má svůj věk. Do vesmíru letěl sice i 77letý John Glenn, ale ten prodělal výcvik už jako mladý.

Pokud by film přece jen vznikl, Cruise by tím získal nehynoucí slávu jako první herec ve vesmíru. Pomohlo by to jistě i NASA, která by získala ještě větší popularitu – stačí si uvědomit, jak právě Cruisova účast ve filmu Top Gun zvýšila popularitu amerického námořního letectva a zájem o službu v něm, což byl také jeden z důvodů, proč snímek vznikl. Pomohlo by to i SpaceX. Musk je známý tím, že má zájem komercializovat lety do vesmíru. Už tam vyslal raketu, která vynesla jeden z jeho elektromobilů.

Filmaři odložili natáčení Mission: Impossible 7