Hlavní obsah

Recitál Magdaleny Kožené ozdobil Pražské jaro

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Středeční recitál pěvkyně Magdaleny Kožené v Rudolfinu měl všechny znaky festivalové události - výbornou návštěvu, přitažlivý program a skvělý výkon sólistky, ke kterému přispěl mimořádným klavírním doprovodem i skotský pianista Malcolm Martineau.

Foto: KÚ Plzeňského kraje

Veletrh ITEP můžete navštívit v prostorách haly TJ Lokomotiva v Plzni do soboty 26. září 2015.

Článek

Smyslnost a ovace ve stoje

Oproti očekávání nezazněly písně z jejího nového alba Songs, kde jí právě Martineau doprovází. Kožená si vybrala písně českých autorů (Koželuh, Novák, Schulhoff). Po přestávce zařadila francouzské a německé skladatele (Debussy, Poulanc a Wolf).

Pěvkyně se soustředila na přednes stylově velice rozsáhlého repertoáru. Byla naléhavě smyslná při milostných písních Nováka či Debussyho, ale i úsměvně vervní v Schulhoffových "lidovkách" z Těšínska či Wolfově satiře o umělecké kritice Abschied.

Posluchači ocenili dramaturgickou různorodost večera - od klasicistního Koželuha až po příslušníka meziválečné Pařížské šestky Poulance s mnoha objevnými klenoty, z nichž zmíněné písně z Těšínska byly asi největším překvapením. Kožené hlas odpovídal náladám všech písní a zpěvačka mohla uplatnit i jazykové přednosti - zpívala hned ve čtyřech jazycích.

Skotského pianistu Martineaua jsme slyšeli s Koženou na festivalu již před dvěma lety a již tehdy byl vynikající. Ve středečním programu si s Koženou perfektně rozuměl a podílel se na úspěchu večera jako skutečný partner. Stojící ovace vyprodaného sálu a čtyři přídavky (mj. Janáček, Britten) zakončily večer, který patřil k nejlepším na letošním Pražském jaru.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám