Skotští Snow Patrol jsou na desce Eyes Open (Universal Music) mnohem veselejší než na minulých počinech. Melancholie ustoupila hybnosti skladeb, v textech jsou optimističtější vztahové vize než v minulosti, hudba má větší ambice, některé skladby až stadiónové. Deska je to nesmírně živá, přitom stále dostatečně popová na to, aby ji hrála i česká rádia.

Druhé album formace The Futureheads je poněkud bezradné. News And Tributes (Warner Music) čerpá z hudby 70. let, bere v nápadech nepřímočarých, chtělo by se napsat alternativních, ovšem nehýří přehnaným sebevědomím. Schází nápad, chvíle, kdy by si posluchač řekl, že slyší druhé album téhle party. Ono se to zatím trochu slilo. Snem Dana Gillespieho, zpěváka a kytaristy skupiny The Feeling, je napsat tříminutový ukázkový hit bez ohledu na to, v jakém stylu bude.

Na debutovém albu Twelve Stops And Home (Universal Music) se mu to zatím podařilo napůl, ovšem nejméně třikrát. Je patrné, že si pětice zvolila skvělé vzory. Z desky dýchá vliv ortodoxně melodických skupin Beach Boys, The Kinks, Beatles či Supertramp, také hudby 70. let.

Britové loni skončili třetí v soutěži BBC nazvané Sounds Of 2006. Odborníci i diváci v ní tipují kapely, o nichž bude v daném roce slyšet. I proto jsou chápáni jako letošní objev. Dalším objevem jsou Kubb, kvarteto, které skončilo v soutěži deváté (mimochodem, vyhrála zpěvačka Corinne Bailey Rae). Jeho debut Mother (Universal Music) vstupuje do vod, které se všeobecně pojmenovávají britpop. Důležitým prvkem zvuku nahrávky je klavír, alespoň v první části desky. Postupně však písničky poznamenávají melancholická klišé a příjemné neagresivno se proměňuje v cosi přehrávaného, trpěného. Z alba Mother vyplují dvě, tři dobré skladby, zbytek je průměrný, nenápaditý.