Do Prahy se vrací po roce. Loni tu ovšem nehrál, pouze se účastnil po boku Václava Havla  Scénického rozhovoru na jevišti Švandova divadla. [celá zpráva] Za Havlem přijel do Prahy už v roce 1990, aby s ním udělal rozhovor pro hudební časopis Rolling Stone. V hlavím městě vystoupil Reed naposledy v roce 2001.

Lou Reed na koncertech hraje průřez tvorbou z celé své kariéry, v posledních třech letech totiž nenatočil novou desku. Posledním studiovým albem zůstává variace na Poeova Havrana The Raven z roku 2003, která vychází ze stejnojmenné scénické podoby režírované Robertem Wilsonem. [celá zpráva]

Lou Reed ovšem má kam sáhnout, patří ke klíčovým postavám světa rockové hudby. Stačí vzpomenout písně I´m Waiting For The Man, All Tomorrow´s Parties, Walk On The Wild Side, New York nebo Perfect Day či Vicious. Klíčová jsou alba s Velvet Underground, na nichž se výrazně podepsal autorsky.

V sedmdesátých letech natočil další milníky, stále svěží a silnými písněmi nabitá alba Trasformer, Berlin, či Rock´n ´Roll Heart, na které navázaly v dalších dekádách o něco smutnější a mně dravé desky The Blue Mask, New York, Magic and Loss a Ecstasy z roku 2000, které stále zůstává poslední písňovou deskou Reeda.

Bytostný písničkář a suchý kronikář newyorského dění však neskončil jen u hudby. Před turné se Reed věnoval dokončení své druhé knihy fotografií, nazvané příznačně Lou Reed´s New York. Jeho snímky vystavovaly letos dvě galerie v New Yorku a jedna v Berlíně.

Během své kariéry se vracel i ke spolupráci se svými bývalými partnery, spolu s John Calem natočil v roce 1990 umělecký nekrolog Andyho Warhola Songs For Drella. O tři roky později se dokonce Velveti znovu sešli, aby odehráli několik koncertů, jeden z nich i v Praze. Záznam z pařížského vyšel letos na DVD. Firma Sanctuary, u níž Reed vydává, se v poslední době zaměřuje právě na uvádějí koncertních DVD mapujících Reedovu kariéru.