Příběhy z advokátní kanceláře, v níž působí i snaživý mladý začátečník Jan Cina a kde Hádek získal roli analytika díky své pozoruhodné všímavosti a neotřelému přístupu k pátrání, připomínají jednak americké právnické seriály, v nichž advokáti řeší potíže klientů vlastním vyšetřováním, jednak klasickou detektivku Agathy Christie, a to především závěrečnými odhaleními pachatelů za přítomnosti všech podezřelých.

Spíš než na rafinovanou logickou hru s pozorným divákem se však tvůrci během každého případu soustředí na postavu vyšetřovatele a jeho vzájemné špičkování s kolegyní Hofovou, s níž od třetího dílu Hádek tvoří přirozeně působící dvojici vyšetřovatelů.

V průběhu pátrání scénář většinou podstrčí publiku dva či tři nápadné náznaky, které později Hádek odhalí jako klíč k případu, a mezitím plní další úkol: být především mimoněm, na němž se podepsala jeho minulost lupiče a patnáctileté ukrývání se před muži zákona někde v lese, aby publikum nějak zabavil, než si i on sám dá dvě a dvě dohromady a odhalí mu řešení.

Pokud jde o žánr detektivky, tato autorská koncepce vlastně ani moc nepřekvapuje, vzhledem k tomu, že Nova cílí na masové publikum a že největší úspěch měla v poslední době právě s jednoduchými případy v krimiseriálu Policie Modrava. Jenže příliš jednoduchosti může výsledek shodit, i když Hádek naplňuje zadání výborně a pobaví i ve chvílích, kdy by s jiným obsazením patrně přišel do ruky ovladač.

Jednotlivé případy pak propojuje i soukromá linka hlavního hrdiny. Těžko však říct, zda včera otevřená otázka, kde se nacházejí kdysi dávno ukradené diamanty a kdo zavinil smrt ženy, s níž je Hádek tehdy ukradl, udrží zvědavost publika i přes několikatýdenní zimní pauzu. Po včerejším osmém dílu se totiž dalších osm z první šestnáctidílné řady vrátí až na jaře, přičemž termín nasazení Nova ještě nezveřejnila.

Podobná pauza se jí už jednou vymstila, a to u seriálu Atentát, ke kterému se po několikatýdenním odmlčení vrátila asi polovina předvánočního publika.