Článek
Už v úterý vystoupí v pražském Futuru ghanský zpěvák a hráč na dvoustrunnou loutnu kologo King Ayisoba. Ten sice navazuje na afrobeat, jaký přinášel Fela Kuti, ovšem využívá moderních postupů z hip hopu, zejména smyček. Ayisoba posunul dále styl hiplife, což je fúze hip hopu s ghanskou, jazzem ovlivněnou taneční hudbou highlife, okořeněnou reggae.
Ayisobovo poslední album produkoval Arnold de Boer z nizozemské free rockové skupiny The Ex. Hostem na ní je mistr dubu Lee Scratch Perry.
Návrat do zlatých dob africké populární hudby ze sedmdesátých let, kdy se začala prosazovat na Západě, představuje Orchestre Les Mangelepa. Kořeny má v Kongu, kde vznikla po vyhlášení samostatnosti konžská rumba čili soukous zpívaný v jazyce lingala. V zemi však za vlády diktátora Mobutua Sesse Seka panovala značná nesvoboda a muzikanti odešli do Nairobi.
Ve skupině, která zahraje 1. listopadu v Paláci Akropolis, nadále působí někteří z muzikantů, kteří v ní hráli po jejím vzniku před čtyřmi desítkami let. O dva dny později vystoupí na stejném místě etiopský soubor Qwanqwa, který se pokouší spojit místní tradice s evropskou hudbou. Etiopští muzikanti doprovázejí klasicky vzdělanou hráčku na pětistrunné elektrické housle Kaethe Hostetterovou, která hrála s Bostonskou filharmonií i avantgardistou Fredem Frithem. Qwanqwa také hrála s The Ex a její členové doprovázeli etiopského saxofonistu Getachewa Mekuriu.
Senegalský Orchestra Baobab patří také do dob zlatého věku africké hudby v sedmdesátých letech, kdy spojoval africké tradice s afrokubánským jazzem. Mezi lety 1970 až 1985 nahrál soubor přes dvacet kazet, ale pak se rozešel, protože nastoupily modernější styly inspirované funkem, jako mbalax. Skupina obnovila svou činnost v roce 2001 na naléhání Youssou N´Doura. V Akropoli se představí 6. listopadu.