Námět Šíleně šťastné nepůsobí nijak nově, v zásadě jde o variantu road movie se dvěma ženami na hranici zákona. Nejde ale o kriminálnice, jak to obvykle bývá, spíše o ženy, které trpí vážnými psychickými poruchami. Patologická lhářka a falešná hraběnka Beatrice se chová k zaměstnancům sanatoria i k pacientům jako ke sluhům, protože budova prý patří její rodině. Případně se prohlašuje za doktorku a šíří tolik bludů, že si sama není jistá, co je pravda.

Když do ústavu přivezou o něco mladší depresivní Donatellu, které sociálka sebrala po sebevražedném pokusu dítě, hned si ji zamiluje a zorganizuje společný útěk. Společně cestují, kradou, dělají scény v obchodech, bankách i luxusních restauracích a prchají před sociálními pracovníky a policií.

Valeria Bruni Tedeschiová jako falešná hraběnka

Dvouhodinový snímek táhne hlavně hvězdná Valeria Bruni Tedeschiová jako falešná hraběnka a na smeče jí nahrává její kolegyně Micaela Ramazzottiová jako vychrtlá depresářka. První jmenovaná byla za roli nominována na Evropskou filmovou cenu, a jistě ne bezdůvodně.

Divák pobaveně sleduje, jak „hraběnka“ přesvědčivě mění identity, mluvu i výrazy ve tváři a šíleným tempem vymýšlí nové a nové lži, aby uprchla před realitou. Ze skličující situace hrdinek, které přišly o rodinu a nemají ani žádné peníze, se Virzi snaží vytřískat humor a jde mu to. Nutí diváka smát se i přes zoufalství, které – hlavně v druhé polovině – nijak nekašíruje, jako by chtěl vzkázat: Bude hůř, ale radost ze života není zakázaná.

Celkové hodnocení: 75 %

Film bude uveden 1. prosince na festivalu MittelCinemaFest v Praze a pak v lednu i v dalších kinech.