Vyprávěl jste po knize Bohové Gothamu už druhý případ Timothyho Wildea. Proměnilo se během toho nějak vaše vnímání této osobnosti?

Bylo mnohem příjemnější mluvit za postavu, kterou už znám. Víc jsem mohl být jím a plynout společně a nezadrhávat se na překvapivých zvratech charakteru. Nového jsem se nedozvěděl tolik, protože jsem ho už dobře znal. Stále zůstává hrdinou, který o hrdinství nestojí. Posluchači se dozvědí více o jeho zranitelnosti a touze po odpovědích.

Změnil se váš přístup k práci na audioknize, když jste teď byl už zkušenější vypravěč?

Už jsem nemusel zcela od nuly vytvářet postavy. Znal jsem je, byly mi blízké, a tak to bylo snazší než poprvé. Ale stále je tu mnoho nových postav, a tak bylo opět náročné vdechnout každé z nich život a osobitost.

Zasáhlo vás něčím hlavní téma audioknihy týkající se boje proti otroctví? Viděl jste třeba film Dvanáct let v řetězech?

Je pravda, že po načtení audioknihy jsem film Dvanáct let v řetězech zhlédl a ještě víc jsem pochopil tu bezradnost a utrpení. Stále hledáme vlastní uplatnění a štěstí, ale je pro nás naprosto nepředstavitelné, jaké by bylo přijít o vlastní identitu, rodinu, život, důstojnost a svobodu.

Na co byste se zeptal autorky Lyndsay Fayeové, kdybyste měl tu možnost?

Jak to, že dokáže tak věrně popsat reálie New Yorku devatenáctého století? Kde čerpala informace o době, infrastruktuře a o běžném životě obyvatel? A hlavně, jaká skutečně je Mercy Underhillová?

A na co byste se zeptal Timothyho Wildea, kdybyste se s ním setkal?

Poprosil bych ho, aby mi uhlem načrtl na balicí papír můj životní příběh.