Hlavní obsah

Český Happy End na Riviéře

Právo, Věra Míšková, Cannes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jedním z českých filmů, uvedených v programu canneského festivalu, byl krátký animovaný film Happy End režiséra Jana Sasky v sekci La Quinzaine des Réalisateurs (Čtrnáctideník režisérů), která představuje celovečerní i krátké filmy a dokumenty.

Foto: Reuters

Festivalové Cannes

Článek

Ve stejné sekci měla film v roce 2012 i Saskova pedagožka Michaela Pavlátová, a to animovaný film Tramvaj.

„Je to báječné, přišlo hodně lidí a díky přijetí do Cannes už máme pozvání na další festivaly,“ řekl Právu Saska, který film natočil jako absolventský snímek na pražské FAMU.

Michaela Pavlátová, která tam vede katedru animovaného filmu a sama má řadu zkušeností s mezinárodními festivaly, k tomu dodala: „Je to obrovský úspěch a doufám, že je to i odpověď na nářky, že český animovaný film není v dobré kondici. Myslím, že pořád umíme dobré animované filmy natočit, druhá věc bohužel je, jak je prodáváme do světa.“

Česká kinematografie byla v Cannes zastoupena i koprodukční účastí – český producent francouzského původu Artemio Benki ze společnosti Sirena Film je zastoupen dvěma koprodukcemi s Francií. V hlavní soutěži filmem Oliviera Assayase Personal Shopper (Osobní nákupčí), duchařským příběhem ze světa módy současné Paříže. A v sekci Un Certain Regard, představující stylově zajímavé a originální filmy, Tanečnicí, která se vrací do Paříže přelomu 20. století, kdy byla Loïe Fullerová hvězdou kabaretu Folies Bergère. Oba filmy se částečně natáčely v Praze, která v nich představovala Paříž a Londýn.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám