Ti, kteří jsou držiteli vstupenek na téměř vyprodanou sérii koncertů, budou svědky pozoruhodné podívané. Pondělní úvodní koncert v Ostrava Areně v severomoravské metropoli mimo jiné prozradil, že to podstatné se odehrává hned na několika místech v hale.

Předně na velkém pódiu, které je základem scény, též na molu, jež vybíhá z pódia do půlkruhu a táhne se kolem prostoru pro diváky, kteří si zakoupili vstupenky takříkajíc do kotle.

Na začátku koncertu se sice kytarista Evžen Hofmann zdržoval na molu, zpěvák Richard Krajčo ale pozdravil diváky ze zadní části postranní tribuny a maje na rtech písničku Cesta, jež koncert otevřela, prodíral se na molo za svými druhy skrz diváky. Podotkněme, že jich dorazilo bezmála dvanáct tisíc a bylo téměř vyprodáno.

Jiná Křídla z mýdla

Krajčo se potom objevil i na minipódiu uprostřed haly, aby s pomocí přizvané divačky předvedl poněkud poničenou verzi jinak nádherné písničky Křídla z mýdla. Byl to nejméně povedený úsek koncertu, protože takto prezentovaná skladba ztratila kouzlo a neslušelo jí ani lascivní zpěvákovo ponoukání dívky k tomu, aby mu byla nápomocna při strkání jakéhosi dechového nástroje do úst.

V ten moment byl koncert násilně sveden z velké haly do klubu a potvrdilo se, že způsob komunikace s diváky je v každé z variant jiný, v té druhé pro halové vystoupení nevhodné. Ostatně, když poté Krajčo oznámil, že se mu „rozepl poklopec“, bylo to snad poprvé, kdy něco tak bezvýznamného ve velké hale nějaký zpěvák řekl.

Richard Krajčo je spolehlivý a osobitý zpěvák.

Richard Krajčo je spolehlivý a osobitý zpěvák.

FOTO: Aleš Honus, Právo

Byl to však jen jeden moment koncertu, protože ve chvílích před ním i po něm to byla promyšlená a vkusná podívaná, která vedle tří pódií nechala ve své vycizelované dramaturgii střídat nálady prostřednictvím různě emotivních písniček.

Každou z nich doprovázela videoprojekce na velkých zadních stěnách za pódiem i vedle něho. Byla dobře vymyšlená, nerušila, přitom skladby zásadně doplňovala. Také byla pokaždé jiná, což svědčí o tom, že jejím přípravám věnoval technický tým skupiny Kryštof velkou pozornost. Při dvouhodinovém koncertě to bylo proto funkční a zajímavé.

Létající Richard

Členové skupiny Kryštof si koncert užili a současně mu zanechali dost fyzické energie. V nadsázce řečeno nepostáli na místě, neustále špacírovali po pódiu i molu a Krajčo se nechal zavěsit na popruhy a za frenetického aplausu diváků létal nad jejich hlavami.

V programu zazněly skladby z letošního alba Srdcebeat i starší hity, které fanoušci kapely milují. V Přiznání přišla Krajča doprovodit zpěvačka Lenny, jež na albu v uvedené skladbě vůbec poprvé ve své profesionální kariéře zazpívala česky. V Ostrava Areně tak učinila i podruhé, protože s kapelou vystřihla i písničku Ženy, která má rovněž český text. A vůbec nelze říct, že by jejímu dravému výrazu mateřština neslušela.

Kryštof je kapela, která na zdejší hudební scéně působí jednadvacet let. Není divu, že její členové dnes dobře ovládají nástroje a například kytarová sóla a průbojné riffy Evžena Hofmanna stojí opravdu za slyšení. Bravurní je dechová sekce, skvělá je rytmika a Krajčo se v posledních letech proměnil ve velice dobrého zpěváka s hlasem, který i necvičené ucho rozpozná po pár okamžicích.

Jsou prostě profesionální kapela, která má silnou pozici na scéně, naplňuje ji a na koncertech přidává nezapomenutelné zážitky. Třeba jako na Kryštof Srdcebeat Tour 2015.

Jako první vystoupila skupina Mirai.

Jako první vystoupila skupina Mirai.

FOTO: Aleš Honus, Právo

V roli předskupin se představili frýdecko-místečtí Mirai a zpěvačka Lenny s kapelou. Oběma se dostalo vlídného přijetí a zejména Lenny ukázala, že má potenciál na to se v budoucnu do hal vracet.

Druhou předskokankou byla Lenny.

Druhou předskokankou byla Lenny.

FOTO: Aleš Honus, Právo

Kryštof
Ostrava Arena, 19. října

Celkové hodnocení: 90%