Železný žaloval společnost Barrandov Televizní Studio a domáhal se určení neplatnosti jednak výpovědi, jednak okamžitého zrušení pracovního poměru. Podle soudů byl však postup Barrandova v souladu se zákoníkem práce.

Výpověď z televize dostal Železný loni 8. dubna, a to pro nadbytečnost. O týden později následovalo okamžité zrušení pracovního poměru s odůvodněním, že zvlášť hrubým způsobem porušil své povinnosti zaměstnance. Přestal prý totiž chodit do práce a bez omluvy zameškal deset směn.

Soukup nebyl spokojen

Do čela TV Barrandov nastoupil Železný v listopadu 2013, kdy oznámil cíl zvýšit divácký podíl stanice nad deset procent. V televizi také připravoval vlastní pořad "Volejte Železnému". Majitel stanice Jaromír Soukup z Empresa Media však údajně nebyl spokojen s výsledky jeho práce a v březnu 2014 jej nahradil výkonnou ředitelkou Empresy Marcelou Hrdou.

„Žalovaná (Barrandov Televizní Studio) sloučila pracovní pozici generálního ředitele a pozici výkonného ředitele do jedné pracovní pozice, tím bylo zrušeno jedno pracovní místo a bylo pouze na rozhodnutí žalované, kterému zaměstnanci dá výpověď pro nadbytečnost. Žalovaná vybrala jako nadbytečného žalobce (Železného) a soud není oprávněn tento její výběr přezkoumávat," zhodnotil výpověď Obvodní soud pro Prahu 5.

Po odvolání z pozice šéfa stanice se měl Železný stát ředitelem strategického rozvoje, se Soukupem se ale nakonec nedohodli. Podle dřívějšího vyjádření Železného z dohody sešlo, protože Soukup nesplnil podmínky, které mu původně navrhl. Pozici šéfa rozvoje Železný označil za „prázdnou funkci".

Neznal adresu, kam má chodit do práce

Bývalý generální ředitel u soudu uváděl, že mu TV Barrandov znemožnila výkon práce, když ho vyloučila z pravidelných programových porad a přestala mu zasílat data o sledovanosti. Musel také vyklidit kancelář, přičemž mu prý zaměstnavatel nesdělil, na jakou adresu má do práce nadále docházet.

Soudy však na jeho argumentaci nepřistoupily. „Svou nepřítomnost v práci žalobce (Železný) žalované neoznámil, neprokázal příslušným dokladem, přičemž tato nepřítomnost v práci byla ze strany žalobce zaviněná a důsledky porušení pracovní kázně dosahovaly takové intenzity, že po zaměstnavateli nelze spravedlivě požadovat, aby pracovní poměr žalobce u ní dále trval," konstatoval obvodní soud k okamžitému vyhazovu.

TV Barrandov zaznamenala v letošním prvním pololetí divácký podíl 4,23 procenta. V červnu oznámila, že bude v rámci programové skladby spolupracovat s čínskou státní televizí CCTV. Minoritním vlastníkem firmy Empresa Media, pod níž stanice spadá, se má stát skupina CEFC, šestá největší privátní firma v Číně.