Budete hrát na Brutalu především skladby z nové desky Hammer of The Witches, která vychází v červenci, nebo nabídnete průřez celou tvorbou?

Bude to spíše průřez částí tvorby Cradle Of Filth. Kapela bude letos v létě vydávat svou jedenáctou desku, takže je takřka nemožné, aby v čase, který dostaneme na festivalu Brutal Assault, zazněl průřez kompletní tvorbou COF.
Samozřejmě ale zahrajeme náš nový singl z nadcházejícího alba, které vyjde 10. července.

Přináší novinka podle vás nějaký posun v pojetí?

Nové album je zásadní v tom, že jsme chtěli, aby se na něm podílela celá kapela. Každý mohl přinést vlastní nápady a na těch jsme pak společně pracovali.

Nakonec to dopadlo tak, že já jsem přispěl třemi písničkami, včetně pilotního singlu Right Wing Of The Garden Triptych a kytaristé s baskytaristou pak každý dvěma, třemi kousky. Stejně jako na minulém albu jsem na novince napsal a nahrál kompletní klávesové nástroje, včetně orchestrací. Novinkou v tomto směru bylo to, že jsme nahrávali některé klasické nástroje živě. Snažili jsme se zachytit atmosféru a náladu starších desek, zejména těch, které byly vydané v 90. letech, což se nám, myslím, povedlo.

Co vás zaujalo na středověké knize Malleus maleficarum, tedy známém Kladivu na čarodějnice? Předpokládám, že další členové kapely asi nebudou znát ani stejnojmenný český film ani knižní předlohu Kaplického.

Texty píše výhradně náš zpěvák Dani a určitě si nebral jako předlohu jenom tuhle knihu. Pokud vím, tak zná velmi dobře originál Malleus maleficarum, což byl středověký návod jak poznat a pronásledovat čarodějnice. Název desky nevystihuje celé album a zpočátku byl pouze pracovní, protože první byla napsaná hudba a až pak se dodělávaly texty.

Myslím, že velkou roli u tohoto tématu sehrál i fakt, že Dani žije v Anglii v hrabství Suffolk, kde se kdysi pořádaly hony na čarodějnice. Mimochodem kousek od naší zkušebny je jedno z míst, kde se prováděly exekuce, kterým velel sám Matthew Hopkins, nechvalně proslulý taktéž jako Witch-Finder General.

Co se týká filmu, tak si nejsem jistý, jestli ho ostatní viděli, zřejmě ne. Ale určitě jim ho doporučím. Mimochodem, o Kaplického knize jsem dělal referát a slohovou práci už na základní škole. :)

Jak se na tvorbě Cradle of Filth projevily četné změny v obsazení, které kapela v poslední době prodělala?

Jak jsem už zmínil, především se změny odrazily v psaní nových skladeb. Na posledních pár deskách byl víceméně hlavní skladatel pouze jeden člověk, a to kytarista Paul Allender. Po jeho odchodu jsme to chtěli zkusit zase trošku jinak. Například kytaristé si rozdělili každý svoje party tak, že je oba dva můžete slyšet hrát v každé skladbě. Oba dva jsou i velmi talentovaní na kytarová sóla, takže i v tomhle směru přišlo pár změn.

Atmosféra v kapele je momentálně velmi uvolněná, všichni spolu skvěle vycházíme, jsme přátelé.

Cradle of Filth

Cradle of Filth

FOTO: Brutal Assault

Jak vnímáte příchod Ashoka, což je posílením české linie v kapele, jak by řekli sportovní komentátoři píšící o našich hokejistech v NHL? Projevil se nějak jeho styl hry?

V draftu jsme získali vynikající levé křídlo, které se skvěle doplňuje ve společném útoku s druhým nováčkem Richem, jak by řekli sportovní komentátoři. :)

Co pro vás osobně znamená Brutal Assualt, který letos slaví dvacet let?

Na Brutal Assault jsem hrál poprvé v roce 1997, tehdy ještě s Igorem Moresem a jeho kapelou Monastery - tuším jako záskok za jinou kapelu, která na poslední chvíli vypadla z rozpisu festivalu. Od té doby jsem tam samozřejmě hrál ještě několikrát s různými kapelami a v roce 2008 jsme byli jeden z headlinerů právě s Cradle Of Filth. Vím, že festival má u nás i ve světě velmi dobré jméno, za což jsem moc rád.

Na festival Brutal Assault se vždy těším, připomíná mi mimo jiné i dlouhou cestu, kterou jsem v hudebním světě za posledních skoro 20 let ušel.