Galerie historika umění Jiřího Švestky se profilovala jako tradiční soukromá galerie pořádající výstavy a prodávající díla současného umění. Švestka do Prahy přivedl osobnosti evropského umění typu sochaře Tonyho Cragga a současně byl výrazně nápomocen prosazení mladé české generace na západních trzích. Právu Švestka řekl, že v Praze ho podlomily špatné investice, pokračovat však bude v Berlíně, kde se mu daří.

Svůj velký díl na tom má i nedůvěra domácích sběratelů vůči současnému umění. Milionáři v Česku a na Moravě rádi investují do prověřených hodnot, tedy do klasiků moderního umění, a to především českého. Oblíbili si také aukce, které Švestka nikdy nedělal.

V kvalitně připravených aukcích naopak tkví úspěch Galerie Kodl, která se od úterý přestěhovala do reprezentativních prostor bývalého Topičova salonu v Praze na Národní třídě.

Do soboty 25. října tam mohou diváci vždy odpoledne zhlédnout výstavu slavných obrazů Zrzavého, Kupky, Filly, Štýrského a Toyen, které Kodl v posledních deseti letech vydražil v rekordních cenách na pražských aukcích. Celkem 20 obrazů v ceně přesahující 100 miliónů korun. Prostě bilance úspěchu.