Gordonu Willisovi se přezdívalo “princ temnot”, protože rád pracoval se stíny. V jeho filmografii najdeme několik titulů, které jsou dnes považovány za klasiku sedmdesátých let, kromě Kmotra jde např. o mysteriózní krimi Klute, drama Všichni prezidentovi muži, Papírovou honičku nebo celou sérii vynikajících filmů Woodyho Allena - Annie Hallová, Manhattan, Interiéry, Vzpomínky na hvězdný prach, Purpurová růže z Káhiry, Danny Rose z Broadwaye, Zelig.

O kameře v Kmotrovi kdysi list Variety napsal: “bohatá hra se světlem a stínem potvrdila genialitu Gordona Willise, ale byla obzvláště pozoruhodná právě jako rozšíření kreativní inteligence Francise Forda Coppoly”.

Jeho černobíle pojatý Manhattan bývá vedle Kmotra také označován za “kultovní”.
“Všechny ty lokace a písně by neměly takový efekt bez širokoúhlé černobílé kamery Gordona Willise. Tohle je jeden z nejlépe natočených filmů všech dob... některé scény jsou slavné právě kvůli Willisově nasvícení. Například když Isaac a Mary jdou observatoří, jako kdyby se procházeli mezi hvězdami a na Měsíci,” poznamenal Roger Ebert.

V roce 2009 dostal Willis čestného Oscara, před tím byl dvakrát nominován.