Podle zprávy, jejímž autorem je filmový historik David Pierce, bylo v USA natočeno v letech 1912 až 1929 před nástupem zvukového filmu skoro 11 000 hraných snímků. Z nich se podle dosavadních informací zachovalo jen 3311, z toho 886 v zahraničí.

Z amerických němých filmů se ze zahraničních archívů vrátilo do USA dosud 210. Největší sbírka je v Národním filmovém archívu v České republice, který byl založen v roce 1943, uvádí studie. Podle zprávy je jen těžké vyjmenovat objevy z českých filmových archívů - včetně filmů režisérů Johna Forda, Williama Wellmana, Henryho Kinga a nejméně 20 filmů od Toma Mixe, který byl oblíbeným představitelem kovbojských rolí.

Z ČR pochází jediná dochovaná kopie snímku John Forda V boji se smečkou vlků (North Hudson Bay) z roku 1923, či jediná nitrátová kopie Ben Hura z roku 1925 s původními technikolorovými sekvencemi nebo komedie s Colleen Mooreovou Kněžna z pojízdné restaurace (Her Wild Oat) z roku 1927.

Z ČR získali 100 grotesek 

Všechny tyto snímky byly zachovány a mnohé již získaly americké archívy, píše se ve studii Kongresové knihovny. Kromě toho podle ní Muzeum moderního umění v New Yorku získalo z ČR také na 100 němých grotesek, které zřejmě nebyly v USA dochovány. Obecně studie vyjadřuje lítost nad množstvím filmů, které zmizely - ať již kvůli křehkosti filmového materiálu, požárům, nedbalosti nebo ničení starých kopií či negativů. „Kongresová knihovna může nyní potvrdit, že ztráta amerických filmů němé éry je alarmující a nenahraditelnou ztrátou pro kulturní historii našeho národa,” uvedl šéf knihovny James Billington.

Studie jako příklady ztracených filmů uvádí například Příšerné stíny (London After Midnight) z roku 1927 s Lonem Chaneym, verzi Velkého Gatsbyho z roku 1926 a všechny čtyři filmy s Clarou Bowovou z roku 1928.