Reklama musí být od 1. června vysílána ve stejné hlasitosti jako ostatní pořady. Kontrolovat a postihovat to bude Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která si kvůli tomu opatřila speciální výkonný software holandské výroby. Ten umožní měřit najednou až 25 stanic. Za nedodržení novely může rada uložit vysílatelům pokuty ve výši od deseti tisíc do pěti miliónů korun.

Vyhláška se týká všech provozovatelů televizí, vysílajících v Česku, tedy i kabelových operátorů, a vztahuje se i na satelitní vysílání licencované v Česku a šířené ze zahraničí. Jde o zhruba tři sta stanic.

Boj za ztišení hlučných televizních reklam trval v Česku dost dlouho. U jeho zrodu stála petice více než třinácti tisíc diváků vedená podnikatelem Petrem Krajčem z Napajedel u Zlína. Na vysílací radu přicházely nesčetné stížnosti a poté následoval poslanecký návrh na změnu novely zákona, který v tomto případě prošel bez problémů napříč politickými stranami. Přepokládá se, že zákaz hlasité reklamy bude časem platit i pro reklamy vysílané v kinech.

Televize nejprve slibovaly, že reklamu ztiší, ale samy od sebe to neudělaly. Musel nastoupit zákon a hrozba postihu. Až po čase a jako první, ztišila reklamu Česká televize a poté Nova. Na ztišení natočených reklamních spotů používají audioprocesory. Televize ale odkazují na to, že hlasitost je vnímána individuálně a mění se s přibývajícím věkem.