"Je pro nás příjemné překvapení, že se Pandy dostaly do Cannes. Animované filmy se na tomto festivalu neobjevují příliš často," uvedl producent Peter Badač. Domnívá se, že se tam tento snímek dostal především pro svou univerzální srozumitelnost a originalitu. Zachycuje hru o život populárního černobílého medvídka vystaveného "chamtivým a voyeuristickým choutkám lidí", které jdou ruku v ruce s paradoxní lidskou představou o ochraně zvířat a pestrosti zvířecích druhů.

Nutprodukce stojí také za realizací nedávno odvysílané minisérie Hořící keř pro HBO. I na novém polsko-českém filmu oscarové režisérky Agnieszky Hollandové bude participovat. "Půjde o koprodukční thriller podle knihy polské autorky Olgy Tokarczukové," dodal producent Tomáš Hrubý.

Desetiminutová chuťovka Pandy je debutem Matúše Vizára, slovenského filmaře, výtvarníka a ilustrátora deníku SME. Studoval na Katedře animované tvorby na pražské FAMU, ve svém debutu byl kromě režie autorem scénáře i vizuálního stylu. "Během přípravných testů mi vyšlo, že minimálně v každé sekundě se musí objevit nový obrázek, který vystřídá ten předcházející. Nakreslit to zabralo dost času. Výroba trvala přes dva roky," uvedl.

Jeho Pandy ale nezůstanou jen v Cannes. Tažení po Francii bude pokračovat účastí na světovém festivalu animovaného filmu v Annecy, čeští diváci budou mít možnost snímek vidět v květnu na přehlídce AniFilm v Třeboni.