Článek
"Budu požadovat od těchto subjektů, pokud chtějí splnit tu nabídku, minimálně půl miliardy," uvedl Besser. Podle něj je to velmi slušné řešení. ČT by podle ministra měla letos za reklamu získat 480 miliónů korun, avšak Nova a Prima, které ovládají už nyní 95 procent trhu s televizní reklamou, by bez účasti ČT měly možnost zvednout cenu odvysílané reklamy.
Besser zopakoval svůj návrh z minulého týdne, podle něhož by reklama v ČT mohla být zachována ještě dva roky, během nichž by se měla vyjasnit i otázka pokračování teleshoppingu či reklam během vysílání sportovních a kulturních přenosů veřejnoprávní televizí. Na vyjednávání chce ministr zhruba tři měsíce. Doufá, že by se mu podařilo otupit hrozbu arbitráží, které naznačil šéf Novy Jan Andruško v případě schválení senátní novely. Poukazoval na dohodu, podle níž má reklama v ČT skončit letos v listopadu v souvislosti s přechodem na digitalizaci.
Rozsah reklamy na ČT zůstane zachován
Sněmovní volební výbor i proto ve čtvrtek schvalování senátní novely odložil na popud poslance ODS Waltra Bartoše, podle něhož je třeba najít politický konsenzus kvůli zajištění stabilnějších pravidel v mediální oblasti.
Cílem novely je zajistit i do budoucna příjmy Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a zachránit nefunkční Státní fond kultury. Reklama ve vysílání ČT by měla být podle novely zachována v současném rozsahu za podmínky, že čtyři pětiny výnosu budou rozděleny rovným dílem mezi fond kinematografie, který ČT už nyní financuje, a nově fond kultury, byť Besser plánuje jeho zrušení. Zbývajících 20 procent má podobně jako dosud sloužit na správu a digitalizaci Archivu ČT.