Patti Smith vystoupí v Arše svou skupinou, jejíž složení se už několik let neměnné, tedy s kytaristou Lennym Kayem bubeníkem Jayem Deem Dohertym a baskytaristou Tonym Shanahanem. Na druhou kytaru bude hrát Jackson Smith. Hvězdný host v podobě Toma Verlaina z Television se letos na scéně neobjeví.

S odstupem let se ukazuje, že Patti Smith je jednou z nejoriginálnějších tváří amerického rocku, která sice neplní stadióny, o to je však hlubší a inspirativnější. Současně také představuje i pokračovatelku básnické beat generation, která také názorově navazuje na protiválečné hnutí 60 let, kdy nastupovali hippies.

Vzdor a smrt

Patti Smith patřila ke kapelám, které se v druhé polovině sedmdesátých let soustředily okolo dnes už neexistujícího kultovního newyorského klubu CBGB´s. dalšími byli Ramones nebo Talking Heads. Od  počátku zaujala Patti Smith svým syrovým, divokým projevem. Na prvním čtyřech albech v její skupině hrál na baskytaru Ivan Král.

Po vydání nejpřístupnějšího čtvrtého alba Wave z roku 1979 se ale stáhla a věnovala se rodině. Na scénu se vrátila v roce 1988 s komorním poklidným albem Dream Of Life v roce 1988, aktivnější však byla až od půlky devadesátých let, kdy na albu Gone Again vyrovnávala s odchodem blízkých, jako byl její bratr Todd, manžel a bývalý člen MC5 Fred Sonic Smith i hráč její skupiny na klávesy Richard Sohl.

Na další desce Pance And Noise se vyrovnávala se smrtí beatnického básníka Allena Ginsberga. V roce 2000 přišla s protiválečným Gung Ho, které bylo věnované i válce ve Vietnamu a postavě strýčka Ho. Před čtyřmi lety se v Praze objevila na turné k albu Tramplin. Její zatím posledními deskami jsou album převzatých skladeb Twelve a album recitované pozice The Coral Sea, kde vzpomíná na dalšího mrtvého přítele, fotografa Roberta Mapplethorpa.

Termín koncertu je symbolický, v Praze hraje den před vystoupením amerického minimalisty Philipa Glasse, který v rozhovoru pro Novinky přiznal, že Patti Smith je spolu s Leonardem Cohenem jedním z básníků, s nimiž spolupracuje. [celá zpráva]