Co se týče pořadu Šťastných deset, v němž se oznamují výsledky této sázkové hry, podle předsedy rady Václava Žáka nemá rada nic proti pořadu jako takovému. Nelíbí se jí ale slogan, který zazní na konci pořadu a jenž zní: Znáte nějakou jinou hru, kde je denně hlavní výhrou sto milionů? "To rada považuje za reklamu," řekl Žák. ČT tak podle rady porušila zákonnou povinnost, aby reklamy byly v televizním vysílání zřetelně zvukově, obrazově odděleny od ostatních částí programu.

Dalších osm menších pokut po 50 000 korunách dostala ČT kvůli tomu, že bylo podle rady v osmi případech označení sponzora neoddělenou reklamou. "ČT počká na písemné vyjádření rady a poté k tomu zaujme stanovisko," řekl mluvčí veřejnoprávní stanice Ladislav Šticha.

Ze stejných důvodů, tedy kvůli sponzoringu a neoddělené reklamě dostala Nova čtyři pokuty po 50 000 korunách a jednu ještě o 30 000 korun vyšší. Pokuty ve výši 50 000 korun se týkaly označení sponzora Ravak a produktu Be happy letos 2. května ve vysílání Novy. Proti udělení pokut za tyto čtyři pokuty byl předseda rady, na jejich udělení se tak rada shodla většinou svých hlasů, nikoli jednomyslně.

Nova uznala chybu, žádala malou pokutu

Podle Žáka totiž nastala v případě sponzorských spotů Ravak ojedinělá situace, neboť Nova chybu uznala a požádala RRTV o mírnější pokuty. "Rada však uložila pokutu v obvyklé výši. Mám za to, že RRTV má sebereflexi provozovatelů podporovat, nikoliv ignorovat," uvedl Žák v tiskové zprávě rady.

Také Óčko dostalo dvě pokuty po 50 000 korunách. Hudební stanice podle rady porušila zákon o vysílání tím, že v označení sponzora ve dvou sponzorských vzkazech z počátku dubna nebyl identifikován sponzor.

Rada ze zákona monitoruje vysílání televizí a rádií v ČR a je oprávněna udělovat až miliónové pokuty. Firmy a média se většinou proti pokutám odvolávají k soudu, často i úspěšně. Vysílací rada loni uložila rovnou stovku pokut a vydala 237 upozornění na porušení zákona. Počet pokut se tak oproti roku 2006 snížil o 13, upozornění na porušení zákona naopak pět desítek přibylo. Loni také rada zahájila 470 správních řízení, což je asi o 50 méně než v roce 2006. Přibližně dvě třetiny pokut (68) byly uloženy právě za porušení některého z ustanovení zákona o reklamě.