Protože z těch, co se dostali až do aktuální fáze soutěže, zpívají dobře prakticky všichni, mouchy se hledají těžko. To už uznávají i sarkastičtí porotci (zejména Osvaldová).

Více než chyby v intonaci proto nyní rozhoduje charisma a feeling, těžko definovatelné kategorie, které už často málo souvisejí s poctivou přípravou a nastudováním skladby. Profesionality je v soutěži dost, jedinou výjimkou zůstává Anna Ungrová, která opět zazpívala hezky, ale s beznadějně školáckým přednesem. Porota jí asi bude nadále oprávněně vyčítat dětské prostinké frázování a nedostatek prožitku, ale upřmně řečeno, co asi může dělat? Vždyť Anna Ungrová (16) přeci je dítě, tak proč ji vyčítají, že jako dítě zpívá?

Duriačová, Nývltová, Ruml či Zonyga opět zpívali dobře, snad jen malinko unyle. Příliš uhlazené songy některé diváky mohly nudit, např. jinak výborný Zonyga působil úplně stejně jako Petr Kolář, a to je s prominutím tak trochu šampóňácká záležitost.

V situaci, kdy už všichni v soutěží "umí", se zdá, že největším problémem se stane právě vhodný výběr písně. A když Nova donutí všechny soutěžící včetně šestnáctiletých, aby intepretovali pro ně naprosto nepřirozené archaické songy od božského Káji, nemůže proběhnout žádný velký odvaz.

I když skupina za 5 minut 12 to nějakým zázrakem dokázala a Soukup až zbytečně hledal chyby - jeho ironická slova o východoněmecké estrádě byla poněkud nespravedlivá. Mimochodem, když jsme u toho hnidopišství: německy se skupina jmenuje "5 Minuten vor 12", nikoliv "zum 12". Karel "goldene Stimme aus Prag" by vám to určitě potvrdil.