"Potvrdil se náš záměr a obchodní odhad zaměřit se na čas mezi devatenáctou a dvacátou hodinou. Jak soutěž Milionář, tak Zprávy TV Prima velmi dobře zafungovaly,“ řekl výkonný ředitel Primy Petr Chajda.

"Z výsledku jsem v příjemném šoku. Moc si vážím toho, že si nás diváci vybrali, nechceme je ani nadále zklamat. Věřím, že nám zůstanou věrní, a já mohu slíbit, že se k nim nikdy neotočíme zády,“ dodal šéfredaktor zpravodajství Primy Pavel Zuna.

Vše o nových zprávách čtěte zde

Třetí se směje...

Obnovenou soutěž Milionář s moderátorem Romanem Šmuclerem, která bezprostředně předcházela zprávám Primy, sledovalo jen 0,66 miliónu lidí.

Zlepšení sledovanosti zpráv Primy bylo naopak závratné. V minulosti měla Prima problém přiblížit se alespoň hranici jednoho miliónu diváků, v pondělí však čísla náhle vyskočila o půl miliónu, zatímco sledovanost Novy poklesla, a to také velmi výrazně.

Přísloví o tom, že když se dva perou, třetí se směje, se stoprocentně potvrdilo. Když se podíváme na statistiku sledovanosti zpráv České televize, zjistíme, že veřejnoprávní ČT1 získala cca 100 až 200 tisíc diváků, aniž by musela cokoliv dělat. Prima totiž uvolnila dobu od 19.00, kdy si někteří lidé navykli zapínat zprávy.

Nova je prý v klidu

Nova si ze sledovanosti prvního dne zpráv Primy rozhodně nezoufá. „Zůstali jsme a jsme nejsledovanějším pořadem večera ze všech televizí, a to i přes masívní kampaň Primy,“ sdělila Právu mluvčí Novy Veronika Šmítková. Dodala, že hodnotit sledovanost po prvním dni a dělat z ní závěry, je unáhlenost. „Důležitý je trend,“ poznamenala mluvčí.

SLEDOVANOST ZPRÁV ZA POSLEDNÍ TÝDEN
 PrimaNovaČT
Po 28.1.0, 9222,6900,966
Út 29.1.0,8092,6390,968
St 30.1.0,8932,5590,946
Čt 31. 1.0,8122,6020,885
Pá 1.2.0,8022,4980,963
So 2.2.0,8852,4030,991
Ne 3.2.0,8962,7131,098
Po 4.2.1,4331,8511,234
Pozn.: údaje v miliónech diváků