"Kdesi jsem si přečetl, že knihkupci jsou ti zlí, kteří si to nepřejí. Není to tak úplně správný výklad. Jenom na základě zkušeností víme, že by Potter byl jednoznačně trhákem a ostatní dětské knihy by přišly trochu zkrátka," řekl Zdeněk Fekar z firmy Kanzelsberger a.s.

Lednový termín má podle jeho slov jasnou výhodu: obchodníci utrží za dětské knihy i ve slabém povánočním období.

Knihy pro děti nabízí také nakladatelství Fragment a manažerka propagace Daniela Soukupová Právu sdělila, že by předvánoční prodej Pottera úspěch jejich produkce neovlivnil.

"V případě Pottera jsme si jisti, že zákazník, který jde pro jeho sedmý díl, nenechá bez povšimnutí ostatní tituly fantasy žánru, jako kompletní soubor Letopisů Narnie nebo Eragona s Eldestem, a koupí je už jen proto, že Pottera by shltnul již před Vánocemi a pod stromkem by kniha chyběla. Berme jako fakt, že kniha je stále krásným dárkem."