Zachycuje 11 árií ze skladatelových oper, ale s výjimkou slavného Lascia ch`io panga z Rinalda obsahuje méně známé tituly. Jako doprovod si Kožená zvolila místo dosavadních Les Musiciens du Louvre u nás nepříliš známý, ale ve světě ceněný italský Venice Baroque Orchestra řízený Andreou Marconem.

A benátský soubor spolu s Koženou natočil skutečné skvosty, při jejichž poslechu nevíme, co máme chválit dřív - zda sólový výkon pěvkyně, která z každé árie udělala skvostný dramatický výstup, či perfektní doprovod na autentické nástroje (sóla trubky či hoboje, sehrané a intonačně bezchybné smyčce).

U Kožené od první árie Ah! Mio cor! z Alciny udiví dosud neslýchaná míra exprese v podání, která někdy působí až určité znetvoření vycházející z divadelnosti postavy. Její hlas okouzluje i novými barvami především v hlubších polohách. Jakoby nedávné mateřství mělo vliv i na proměnu jejího hlasu a výrazu. Možná ne každému tato sugestivnost bude po chuti, ale určitě přiblíží díla německého génia působícího v Anglii současnému posluchači.

K desce je připojen booklet s texty árií a překlady (originály jsou anglicky a italsky). Škoda jen, že přes jmenné uvedení všech členů orchestru se v něm nedočteme nic o orchestru a jeho dirigentovi.

Kožená od první händelovské desky před sedmi lety udělala další pozoruhodný krok ve své kariéře a můžeme se jen těšit na koncertní provedení árií alba. Zatím je ale uslyší cizina, neboť turné na podporu alba začne pěvkyně 8. 11 ve Frankfurtu, pokračuje v dalších městech Německa, Francie, Nizozemska a ukončí 22. 12. v Londýně.

Magdalena Kožená: Ah! Mio Cor, Händel Arias Venice Baroque Orchestra Deutsche Grammophon, 76:30