Zajímavostí je, že jednotlivé návrhy kolekcí ultratenkého, většinou průzračně čistého foukaného skla vycházejí z archivních střihů a dokumentů sklárny s více jak dvou set roční historií. "Studenti měli za úkol "reinkarnovat" tvary, upravit je proporčně. Vdechnout jim novou duši a dát jim šanci na druhý život," řekl vedoucí ateliéru Michal Froněk, známý designér studia Olgoj Chorchoj.

A doplnil, že důležitý byl pro studenty bezprostřední kontakt s ruční výrobou a prostředím jedné z nejstarších skláren, oproti současným trendům práce pouze s počítačem. Hlavním záměrem projektu by měla být velkosériová výroba "tisíce replikantů" tohoto kalíškového skla. Před včerejší vernisáží zazněly i zajímavé údaje: za jednu směnu vyprodukují tři skláři na 500 kusů, za stejnou dobu vyrobí stroj kolem 30 tisíc kusů. Novinkou také je, že se po vzoru USA zvětšují objemy sklenic.

Povedenou instalaci skla na železných tyčích doplňují velkoformátové fotografie dokumentující celý proces. Současně je v galerii představena vizualizace a skici šperků a drobných předmětů, které vzniknou ve spolupráci mladých návrhářů a společnosti orientující se na stříbrné šperky Belda. Ty budou představeny na nadcházejícím Designbloku.