Ze soupravy 25 nákladních vagónů jich vykolejilo 13, protože byly povolené šrouby připevňující koleje k pražcům. Nikdo nebyl zraněn. Škoda byla vyčíslena na 4,7 miliónu korun.

Dokazování v této věci bylo rozsáhlé, řekla mluvčí jihomoravské policie Petra Vedrová. Důležitým podkladem v něm je především znalecký posudek, který jasně hovoří o tom, že trať byla v místě nehody, tedy u Topolan na Vyškovsku, ve špatném stavu.

Správa železniční dopravní cesty se proti tvrzení tehdy ale výrazně ohrazovala s tím, že tam proběhlo několik kontrol. V kolejišti ovšem nebylo dotažených 95 až 99 procent šroubů. [celá zpráva]

Hůlka podal obžalobu k Okresnímu soudu ve Vyškově. Událost je jedním z největších železničních neštěstí, které se staly na jižní Moravě.