Hlavní obsah

Na trati u Vyškova byly povolené šrouby

– Vyškov • Aktualizováno
Právo, Novinky, Petr Kozelka

Podle Drážní inspekce by příčinou nedělního vykolejení nákladního vlaku na Vyškovsku mohly být povolené šrouby na trati. Strojvedoucí na ně upozorňovali a inspektoři našli většinu z nich uvolněných. Uvedla to v pondělí Česká televize.

Článek

Podle výpovědi strojvedoucího vykolejeného vlaku byly na místě zvlněné koleje. Podle mluvčího Správy železniční a dopravní cesty Pavla Hally ale rozhodně k žádnému pochybení nedošlo. Trať byla nedlouho před nehodou kontrolována.

Česká televize v pondělí s odkazem na Drážní inspekci uvedla, že až 98 procent šroubů na 60metrovém úseku trati bylo uvolněných.

"Mně to vyrazilo dech. To je katastrofální stav," řekl vrchní inspektor Drážní inspekce Josef Dvořák. Po frekventované trati jezdí desítky spojů na Olomouc a Ostravu.

„Rozhodně odmítáme podobná nařčení, ihned v pátek po prvním nahlášení od strojvedoucího na místo vyrazil traťmistr, ale neshledal žádný problém. Uskutečnilo se tam kontrolní měření za průjezdu osobního i nákladního vlaku,“ řekl Právu Halla.

Stejné měření se podle Hally na místě uskutečnilo ještě v sobotu, ale opět se nepotvrdil žádný problém.

Příčina se vyšetřuje

„I v neděli jel traťmistr znovu na to samé místo, ale ještě před jeho příjezdem tam už nákladní vlak vykolejil. Vše je samozřejmě doložitelné, očekáváme proto, že DI bude vystupovat jako nezávislý vyšetřovatel a nebude na nás hned ukazovat prstem. Pokud by se přesto prokázalo nějaké pochybení z naší strany, jsme připraveni nést odpovědnost personální i hmotnou,“ dodal Halla.

„Příčina vykolejení v tento okamžik stále není známa, avšak vrchní inspektoři DI, kteří vyšetřují na místě nehody, mají potvrzeno, že provozovatel dráhy měl informace o problémech na trati již v pátek. Dle dostupných informací provozovatel na základně hlášení o problémech na trati provedl prohlídku, avšak na základě zjištěných skutečností nebyla přijata žádná opatření týkající se omezení provozu,“ mírnil mluvčí DI Martin Drápal nedělní obvinění, že správce trati nepodnikl vůbec žádná opatření, s tím, že inspektoři na místě provádí měření a sbírají materiály k vyšetřování.

Při nehodě nedaleko obce Topolany se nákladní vlak roztrhl a třináct vozů vykolejilo. Poškodily dva sloupy elektrického vedení a zdemolovaly minimálně šedesátimetrový úsek trati. Provoz zde nebude obnoven dříve než v úterý večer.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám