„Vlak zcela projel stanici Střeň bez zastavení. Následně couval zpět, ale pouze k železničnímu přejezdu, nikoliv až k nástupišti. Cestující museli nastupovat do vlaku ze železničního náspu, který je položen o mnoho níže, než je nástupiště. Lidé byli vystaveni nebezpečí úrazu a možných zranění,“ informoval Novinky čtenář, který si nepřál zveřejnit své jméno.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Doplnil, že ve Střeni ve všední den ráno čeká asi 20 cestujících. Strojvedoucí podle něj běžel až na konec vlaku a pomáhal lidem nastupovat.

České dráhy po ohlášení incidentu musely počkat, než se lokomotiva vrátí do depa, kde bylo možné stáhnout data z tzv. černých skříněk, ze kterých následně zjistily, jak se strojvedoucí na trati choval.

„Z výpovědi strojvedoucího a analýzy záznamu o jízdě vlaku lze potvrdit, že skutečně uvedený vlak o několik desítek metrů zastávku projel a následně couval tak, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit na přejezdu v blízkosti zastávky,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nepozornost nebo stereotyp  

„Strojvedoucí byl postižen finančně a byl upozorněn písemně na závadu ve své práci, tedy obdržel tzv. žlutou kartu,“ dodal mluvčí.

Podle něj tyto závady nejsou časté, ale občas k nim dojde. Příčinou je podle jeho slov nepozornost, zamyšlení nebo stereotyp. Stát se to může i strojvedoucímu, který jezdí na rychlíkových tratích, a pak mimořádně přejde na vlak s větším počtem zastávek.

„Tyto příčiny mohly být důvodem projetí zastávky i v tomto případě, kdy strojvedoucí začal brzdit, ale pozdě, a proto zastávku projel. Všechny ostatní přímé spoje Šumperk–Brno na této trase zastávku Střeň totiž projíždějí, ale pouze tento první ranní vlak tam zastavuje,“ vysvětlil Šťáhlavský.

Upozornil zároveň, že když k takové situaci dojde, měl by strojvedoucí zastavit v nejbližší vhodné zastávce a cestující budou odtamtud přepraveni náhradním spojem do své cílové stanice. Couvat do zmeškané stanice lze podle Šťáhlavského, jen když to dovolí dopravní situace a předpisy.