Hlavní obsah

Pilot při akrobatickém letu u Žatce chyboval, zjistili vyšetřovatelé

– Louny • Aktualizováno
Právo, ape

Příčinou loňské nehody proudového letounu L-29 u Žatce, při níž zemřel pilot a pasažérka, bylo nezvládnutí pilotáže a nízká výška při akrobacii. Uvedl to v závěrečné zprávě o nehodě Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Třicetiletá žena dostala od příbuzných let jako dárek k narozeninám.

Foto: HZS Ústeckého kraje

Letoun začal po pádu hořet.

Článek

Letadlo po devíti minutách letu loni 10. června narazilo po manévru do země. Okamžitě začalo hořet a dopadlo po více než 250 metrech znovu na zem. „Příčinou letecké nehody bylo nezvládnutí prováděného prvku vyšší pilotáže na výšce nižší, než byla stanovena v příloze k zvláštnímu osvědčení letové způsobilosti pro letoun L-29,“ uvedli inspektoři v závěrečné zprávě.

Inspektoři vyhodnocovali všechny dostupné záznamy o letu, záznamy z kamer, vyhodnocovali i počasí a stav letadla. Jeho prohlídka neodhalila žádné skutečnosti, které by svědčily o nějaké technické závadě.

BEZ KOMENTÁŘE: Záběry ze Žatecka, kde se zřítil letoun Aero L-29Video: Emanuel Bořánek, Novinky

Rychlost letadla při nárazu byla odhadnuta zhruba na 300 kilometrů v hodině. Už svědci krátce po nehodě uváděli, že pilot při vyhlídkovém letu neopatrně manévroval. Letoun dopadl do obilného pole zhruba 300 metrů od letiště. Na místo okamžitě vyrazili hasiči i záchranáři, při jejich příjezdu bylo celé letadlo v plamenech.

Dvaapadesátiletý pilot zemřel na místě, žena pak vpodvečer v nemocnici. „Bezprostřední příčinou smrti obou osob z letounu L-29 byl úrazový šok při polytraumatu, tedy mnohočetných poraněních více orgánových systémů. Na příčině smrti cestující se spolupodílelo významně popáleninové trauma,“ uvádí zpráva úřadu. Letoun s registrací OK-ATS patřil místní společnosti Aviation Technologies and Services.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám