Posuvné systémy podle něj byly navrženy na hraně únosnosti a zvedáním konstrukce se některé části přetěžovaly.

Kvůli pádu mostní konstrukce, jež 8. srpna 2008 spadla před přijíždějící mezinárodní rychlík, je obviněno 10 lidí. Všichni vinu popírají. Při tragédii zahynulo 8 lidí, 95 se jich zranilo, škoda dosáhla 177 miliónů korun.

Podle Chromečky nedošlo k pádu mostu vlivem špatného stavu nebo špatného hydraulického zařízení. „Technický stav hydrauliky byl v pořádku, k poruše nedošlo.“ Chyby vidí na straně statika společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia).

Fungovalo by to jen bez vlivu fyziky

„Podpůrné konstrukce navrhoval na hraně únosnosti, došlo k účinkům, které nebyly zanedbatelné, počítal jen se svislými statickými silami,“ řekl a dodal, že podle projektu by to fungovalo jen za předpokladu, že by nefungovala fyzika.

Ani navržený hydraulický systém, který stavbaři používali při zvedání a posunování mostu, nebyl podle vyjádření znalce ideální, mohlo při něm docházet k výraznému zatížení krajních podpěr.

„Pokud se most zvedá rovnoměrně, není žádný problém, ale pokud se zvedá rovnostranně, měly být hlídány limity a provedena různá technická opatření. Nemělo to být pouze na chtění a nechtění obsluhy,“ upozornil Chromečka. Na dotaz, jakou kvalifikaci musí obsluha hydraulického zařízení při zvedání mostu mít, odpověděl, že žádná není předepsána. „Je to na rozhodnutí zaměstnavatele,“ ujistil.

Znalec podotkl, že chyběly také jakékoliv instrukce pro obsluhu hydrauliky. „V tom systému neexistoval ani žádný kontrolní mechanismus.“