Pokutu za toto pochybení ve výši milión korun dopravní podnik sice dostal už letos v červnu, ministerstvo dopravy ale vyhovělo jeho odvolání a vrátilo kauzu inspekci k novému posouzení.

I druhé rozhodnutí Drážní inspekce, vydané minulý týden, je ale stejné. „Rozhodnutí jsme doplnili o další důkazy a potvrdilo se, že poprvé jsme rozhodli správně,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Při vyšetřování letošní tragické srážky, kdy tramvaje vyjely na jednokolejnou trať proti sobě, odhalila Drážní inspekce v archivech Dopravního podniku Ostrava několik podobných situací, které ale naštěstí neskončily srážkou. Tramvaje tehdy musely vycouvat.

Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar již dříve prohlásil, že kdyby dopravní podnik o událostech tehdy řádně informoval, mohla inspekce na trati iniciovat zvýšení bezpečnostních opatření a k tragické srážce tak možná nemuselo dojít.

Dopravní podnik nechyboval

Mluvčí DPO Miroslav Albrecht potvrdil, že nové rozhodnutí už dopravní podnik obdržel. „Nyní studujeme jeho zdůvodnění a potom zvážíme další postup,“ řekl Albrecht. Kromě miliónové pokuty dostal dopravce letos v září i další pokutu ve výši 200 tisíc korun, a to za obdobná pochybení z let 2005-2005. I proti této druhé pokutě se odvolal.

Dopravní podnik již dříve uvedl, že podle názoru svých právníků nepochybil. Incidenty totiž nepovažoval za takzvané mimořádné události ve smyslu zákona o drahách. Prý tedy nebylo nutné je hlásit, protože tramvaje se nepotkaly v plné rychlosti na trati, ale řidič, který výhybnu neoprávněně opustil, zůstal stát ještě na výhybce

Nehoda se stala poté, co řidič Petr Hroch v zastávce Vřesina zapomněl 11. dubna na to, že má počkat, až přejede tramvaj v protisměru. Řidič už byl obviněn z obecného ohrožení a začátkem ledna stane před trestním senátem Okresního soudu v Novém Jičíně.