Hlavní obsah

Kvůli nehodě tramvaje dostal DP Ostrava další miliónovou pokutu

Právo, Aleš Honus, Radim Kijonka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

OSTRAVA

Drážní inspekce v minulých dnech uložila Dopravnímu podniku Ostrava už podruhé stejnou pokutu ve výši jednoho miliónu korun. Důvodem je skutečnost, že dopravce nenahlásil, že na tramvajové lince číslo 5, na niž letos při nehodě zemřeli tři lidé a desítky byly zraněny, již v minulosti proti sobě tramvaje dvakrát nebezpečně vyjely.

Foto: Aleš Honus, Právo

Tramvaj na lince 5

Článek

Pokutu za toto pochybení ve výši milión korun dopravní podnik sice dostal už letos v červnu, ministerstvo dopravy ale vyhovělo jeho odvolání a vrátilo kauzu inspekci k novému posouzení.

I druhé rozhodnutí Drážní inspekce, vydané minulý týden, je ale stejné. „Rozhodnutí jsme doplnili o další důkazy a potvrdilo se, že poprvé jsme rozhodli správně,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Při vyšetřování letošní tragické srážky, kdy tramvaje vyjely na jednokolejnou trať proti sobě, odhalila Drážní inspekce v archivech Dopravního podniku Ostrava několik podobných situací, které ale naštěstí neskončily srážkou. Tramvaje tehdy musely vycouvat.

Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar již dříve prohlásil, že kdyby dopravní podnik o událostech tehdy řádně informoval, mohla inspekce na trati iniciovat zvýšení bezpečnostních opatření a k tragické srážce tak možná nemuselo dojít.

Dopravní podnik nechyboval

Mluvčí DPO Miroslav Albrecht potvrdil, že nové rozhodnutí už dopravní podnik obdržel. „Nyní studujeme jeho zdůvodnění a potom zvážíme další postup,“ řekl Albrecht. Kromě miliónové pokuty dostal dopravce letos v září i další pokutu ve výši 200 tisíc korun, a to za obdobná pochybení z let 2005-2005. I proti této druhé pokutě se odvolal.

Dopravní podnik již dříve uvedl, že podle názoru svých právníků nepochybil. Incidenty totiž nepovažoval za takzvané mimořádné události ve smyslu zákona o drahách. Prý tedy nebylo nutné je hlásit, protože tramvaje se nepotkaly v plné rychlosti na trati, ale řidič, který výhybnu neoprávněně opustil, zůstal stát ještě na výhybce

Nehoda se stala poté, co řidič Petr Hroch v zastávce Vřesina zapomněl 11. dubna na to, že má počkat, až přejede tramvaj v protisměru. Řidič už byl obviněn z obecného ohrožení a začátkem ledna stane před trestním senátem Okresního soudu v Novém Jičíně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám