Motor nového Fordu S-MAX je mnohem výkonnější než stávající agregáty, ale přitom spotřebuje méně paliva a produkuje menší množství CO2. Jak je to možné?

Zážehové motory Ford EcoBoost nové generace přinášejí až 20% snížení spotřeby paliva při současném zvýšení výkonu i točivého momentu. Spalovací proces je mnohem efektivnější díky kombinaci tří technologií: přímého vstřikování, přeplňování a proměnného časování. O přednostech technologie EcoBoost nejlépe vypovídají čísla: S-MAX 2.0 SCTi má o 19 % menší spotřebu a emise než dřívější motorizace 2,3 l, přestože vyvine o 25 % vyšší výkon!

Fotogalerie

Ford předpokládá, že již v roce 2013 bude vyrábět 1,3 milionu agregátů EcoBoost. „Zákazníci po celém světě sledují nejen celkové náklady na vlastnictví vozu, ale také jejich dopady na životní prostředí,“ připouští John Fleming, šéf Fordu v Evropě. „Motory EcoBoost byly vyvíjeny se záměrem zajistit modelům, které budou pohánět, nejlepší hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 v dané třídě.“

Více informací zde