Hlavní obsah
Václav Klaus mladší Foto: Právo

KOMENTÁŘ: Výchova, jak být snadnou obětí - Václav Klaus ml.

Původně jsem chtěl napsat ještě pokračování ke školním lyžákům, ale zrovna (je středa 7. ledna) mi začaly na monitoru vyskakovat zprávy o masakru v Paříži.

Václav Klaus mladší Foto: Právo
KOMENTÁŘ: Výchova, jak být snadnou obětí - Václav Klaus ml.

Lidé kreslící vtipy byli zavražděni, protože kreslili vtipy. A nebyli zabiti nějak zákeřně, kdy vrahoun číhá ve tmě. Pěkně za bílého dne, přede všemi a s hrdostí.

A tak mi „lehký“ komentář o nějaké školní záležitosti – nejde napsat. Masakr bezesporu splní svůj zamýšlený účel – novináři se začnou více bát (u nás se bojí jen o místo a přesto píšou jako ovce, bát se o život je bezpochyby jiná káva), Evropa je bezradná. Skoro nejsmutnější pohled byl na trojici Hollande, Cameron a Merkelová a jejich tisková mumlání a nervózní, unavené obličeje.

Začíná to ve škole. Ty vrahy musel někdo učit, že zabíjet jiné lidi, je v některých případech dobře a nikoli špatně. Musel je to učit opakovaně a systematicky.

My, západní svět, vyznáváme (nebo spíš vyznávali jsme) po staletí jiné hodnoty. V jádru vycházející z křesťanského desatera. Na těchto hodnotách stojí naše civilizace. Ale vychováváme ve školách mladé lidi v tomto duchu: „Úcta k tradicím, vlastenectví, odvaha hájit základní hodnoty (právo na názor, na majetek, na svobodu)…“?

Ani omylem.

Hlavní je boj proti xenofobii (přitom české školy jsou a vždy byly vzorově demokratické a sekulární); nihilismus – „nejsou žádné hodnoty, vše je možné“;
neřešení našich problémů, ale světových – „Děti, tady 20 metrů od školy bydlí stařičká paní Nováková, ale nepůjdeme jí nakoupit a nasekat dříví, přineste zítra každý 20 korun a budeme adoptovat guinejskou holčičku na dálku – pak nám z agentury pošlou její fotku“;
Česká republika je neživotaschopný stát – propagovat musíme hlavně Evropskou unii a občanská hnutí a aktivisty (Školský zákon doslovně uvádí jako cíl vzdělávání „pochopení a osvojení zásad a pravidel vycházejících z evropské integrace jako základu pro soužití v národním a mezinárodním měřítku…“);
Ekologický fanatismus (opět školský zákon: „ … uplatňování znalostí o životním prostředí a jeho ochraně vycházející ze zásad trvale udržitelného rozvoje ...“) – aktivisté jezdí po školách, kážou o planetě a zlých kapitalistech a pink – za pár let tu máme feudalismus. Solární baroni a jejich podaní platící jim stovky miliard korun.

Genderově-homosexuální a jiné vzorce pro „zdravou společnost“. Například zkuste jako učitel občanské výchovy říkat studentům pravdu o Registrovaných partnerstvích – totiž, že v posledních letech se jich uzavírá pár desítek (2009 – 203; 2010 – 194; 2011 – 177 atd) oproti desetitisícům normálních sňatků a klást si otázku, že buď je tedy homosexuálů nikoli 4 procenta, ale jen pár promile, nebo homosexuálové žádný Zákon o partnerství nepotřebovali a nepotřebují – a celé to byla jen ideologická kampaň na pokračující ničení přirozených hodnot naší civilizace. Dostanete vyhazov – jako ultrapravicový, xenofobní element.

Sečteno a podtrženo – připravujeme se pečlivě na to, jak být snadnou obětí agresivních, ideologicky pevných, jiných civilizací.

Václav Klaus ml.

Absolvoval Přírodovědeckou fakultu UK. Přes 20 let působil na půdě gymnázia PORG jako učitel, zástupce ředitele a ředitel (15 let). Pod jeho vedením se gymnázium stalo nejúspěšnější střední školou ve výsledcích státní maturity a dalších žebříčcích a rozšířilo se o další dvě pobočky v Praze a Ostravě.

Založil Asociaci aktivních škol (sdružuje přes 100 českých škol). Je autorem mnoha odborných článků, dvou matematických učebnic a dalších knih (publicistika, školský systém).

Od roku 2014 publikuje pondělní komentáře na Novinky.cz.

Vede jeden z největších českých šachových klubů a dosud aktivně závodí na kole.

Na podzim 2017 byl zvolen poslancem za ODS, 16. března 2019 byl ze strany vyloučen. Nyní je poslancem za hnutí Trikolóra.

Více se dočtete na osobním webu autora vkml.cz

Více o autorovi 

Komentáře autora

Facebook autora

Koneckonců některé vzorce chování úspěšně přejímáme – například nikoli „autor nemá pravdu v tom a v tom“ nebo „autor mi není sympatický a jeho názory považuji za ubohé, proto ho nečtu“, ale „Novinky.cz – okamžitě ukončete vydávání těchto pondělních komentářů“

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků