V Antarktidě objevili kousek Marsu

WASHINGTON

Americkým vědcům se v Antarktidě podařilo najít meteorit, který na Zem nejspíš přiletěl ze čtvrté planety naší sluneční soustavy - z Marsu. Oznámili to představitelé amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA).

Foto: zámek Loučeň

Těleso v polovině loňského prosince asi 750 kilometrů od jižního pólu objevili členové zvláštního vědeckého týmu, který v ledovcích Antarktidy pátrá po meteoritech. Nalezený kámen podle provedených měření pochází z Marsu, uvedla NASA ve svém prohlášení.

Černý objekt vážící zhruba 715 gramů, který dostal označení MIL 03346, je jedním z celkem 1358 meteoritů, jež se zmiňovanému týmu v letech 2003 až 2004 podařilo objevit.

Jde o sedmý exemplář patřící do skupiny meteoritů, které se na Marsu vytvořily před zhruba 1,3 miliardou let. První z nich byl objeven v roce 1911 v Egyptě.