Bravo, které původně vycházelo v nákladu 64 000 kusů a do roku 1959 neslo podtitul "časopis pro film a televizi", zpočátku neslibovalo žádnou velkou senzaci. Jeho fenomenální úspěch přišel až v šedesátých letech, kdy se časopis přeorientoval na populární hudbu.

V době boomu twistu, rocku a masového šílenství okolo kapel typu Beatles to byla trefa do černého. Bravo navíc vždy vědělo, jak přijít s něčím novým - ať to byly plakáty hvězd v životní velikosti (vydávané po částech v jednotlivých číslech), autogramy a nálepky hvězd, barevné fotoromány či čtenářské ceny OTTO pro nejpopulárnější umělce.

Některá čísla byla dokonce úředně zabavena

Nejúspěšnějším tahem Brava bylo však bezpochyby angažování lékaře a psychoterapeuta Martina Goldsteina alias Dr. Jochena Sommera, který během let díky své anonymní poradenské rubrice povýšil na hlavního německého průkopníka osvěty v oblasti dospívání a intimních vztahů mládeže.

"Dr. Sommerovi" chodilo v dobách největší slávy tři až pět tisíc dopisů měsíčně - od znejistělých adolescentů, kteří se o svých problémech nemohli nebo nechtěli poradit s (mnohdy prudérními) rodiči či pedagogy. Goldsteinovy otevřené odpovědi si mladé získaly - a konzervativce znepřátelily. V roce 1972 byla dvě čísla časopisu dokonce úředně zabavena, kvůli údajnému ohrožování mravní výchovy mládeže. V polovině 80. let nahradil Goldsteina vícehlavý "Dr. Sommer Team".

Bravo se postupem času rozšířilo za hranice Německa, nejprve v originální verzi a později i v jazykových mutacích. Obzvláště populární bylo svého času v bývalé NDR i dalších socialistických zemích, kde mělo jako zakázaná tiskovina vysokou cenu na černém trhu. V současné době časopis vychází také v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Španělsku, Portugalsku, Mexiku, Srbsku, Rusku a v České republice. První, ještě československé "Bravíčko" se objevilo na stáncích 26. října 1991.

V posledních letech oblíbenost časopisu Bravo klesá

V posledních letech zažívá Bravo strmý sestup, způsobený nejen ostrou konkurencí podobných časopisů, ale především moderních technologií - internetu a mobilních telefonů. Stále je ovšem bezkonkurenčně nejprodávanějším časopisem pro mládež. A to i přesto, že v určitém věku přestává být pro řadu teenagerů "cool" se s "Bravíčkem" ukazovat na veřejnosti. Ale doma si ho většinou rádi přečtou.

Zejména rubriku Intimnosti nebo Tenkrát poprvé četl alespoň jednou v životě snad každý nezletilec. Někdo to bral velmi vážně a někdo se tím naopak pouze bavil a zabíjel dlouhé chvíle. Jisté je jen to, že je časopis Bravo stále ještě pojem.