Konstrukce vozu vyšla talentované Číňany v přepočtu na 4,6 miliónu korun. Vzhledem k tomu, že diablo vlastní v Číně jen pár sběratelů a ceny jsou astronomické, považují oba konstruktéři svou cenu za nízkou.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Originální dvanáctiválec do svého výtvoru nesehnali, osadili ho tak alespoň osmiválcem. I tak je ale vůz schopný dosáhnout rychlosti 310 kilometrů za hodinu.

Nadšení mechanici z Pekingu nejsou žádní začátečníci. Pár replik už postavili a nedávno dokončené diablo je dokonce už jejich druhým. První začali stavět v roce 2010 a koupil ho od nich zakladatel čínského e-commerce obra Alibaba, který ho vystavil v sídle firmy.

Li i Wang by se rádi vrhli na stavbu vlastních rychlých automobilů, ale narážejí na zákony, které jim to zakazují. Zatím se tak musí spokojit s replikami.

„Číňané také umí vyrábět supersportovní auta. Chceme produkovat vozy vyráběné Číňany pro Číňany a naplnit poptávku našich krajanů po něčem osobitém za dostupnou cenu,“ řekl Wang agentuře Reuters.