"ODS prohlašuje, že ani předseda strany, ani žádný ze stranických orgánů, nemají s touto reklamní kampaní, jejíž smysl je nejasný,  nic společného," reagovali v pondělí ráno občanští demokraté.

"Zároveň se ODS od této reklamní aktivity neznámých autorů co nejdůrazněji distancuje," stojí v tiskové zprávě nejsilnější vládní strany. 

Ironické billboardy už mají v Česku tradici

Premiér Mirek Topolánek se na billboardech od anonyma objevil už začátkem letošního roku. V karikatuře na celoplošném plakátu ho tehdy jako malého "Mirečka" vedl za ruku "správným směrem" jeho přítel a poradce Marek Dalík. Billboardová politická antikampaň se ale letos zaměřila především na místopředsedu vlády a předsedu KDU-ČSL Jiřího Čunka. Velkoplošné billboardy upozorňovaly na jeho postoj k Romům a podezření z korupce v nedávno ukončené kauze.

Jízlivé a ironické billboardy se staly v Česku nedílnou součástí loňské předvolební kampaně. Politici, jejichž fotografie se na plakátech nedobrovolně objevily, se mohou bránit u soudu a podle právníků by v některých případech měli šanci uspět. Jenže politici to většinou ani nezkusí - podle nich je to ztráta času a navíc jsou autoři billboardů většinou anonymní.

Topolánek v uplynulých dnech čelil kritice médií i opozice za údajné zneužití vládní letky. Vyčítají mu, že před třemi týdny cestou z oficiální návštěvy Bulharska nechal letadlo přistát v Innsbrucku, aby si přes víkend mohl zalyžovat. Úřad vlády vysvětlil mezipřistání v alpském středisku jednáním s českým velvyslancem ve Vídni Janem Koukalem.